با ابتلای بیش از ۱۵ هزار نفر در یک روز به بیماری کرونا، فلوریدا به یکی از کانون‌های اصلی این بیماری در آمریکا تبدیل شده است.

ابتلای بیش از ۱۵ هزار نفر در یک روز در فلوریدا

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، بیماری کووید-۱۹ به سرعت در ایالت فلوریدا در حال گسترش است. درواقع، فلوریدا به یکی از کانون‌های اصلی شیوع این بیماری در آمریکا تبدیل شده است. فقط در بیست و چهار ساعت گذشته، بیش از پانزده هزار مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در فلوریدا ثبت شد که این تعداد مبتلا به کرونا در یک روز نه تنها در فلوریدا بی سابقه بود بلکه در سراسر آمریکا نیز رکورد به شمار می‌رود. چند هفته پیش هم مشخص بود که در ایالت فلوریدا، پروتکل‌های لازم برای بازگشایی اقتصادی و آغاز مجدد کسب و کار‌ها رعایت نشده است و درنتیجه نمی‌توان این بازگشایی را در فلوریدا شاهد بود. اما مسئولان ایالتی تصمیم گرفتند تا سیاست بازگشایی را در همه مناطق این ایالت بغیر از بخش‌های جنوبی ایالت اجراکنند.

برنی سندرز ماسک زدن ترامپ را اقدامی دیرهنگام توصیف کرد

برنی سندرز سناتور آمریکایی از ایالت ورمونت در حساب توئیتری خود نوشت : ترامپ بالاخره ماسک زد! کار از کار گذشته است! امتناع وی از تدوین سیاست ملی در قبال همه گیری (کرونا) بر مبنای علمی به سردرگمی گسترده ای منجر شده و به بهای از دست رفتن جان هزاران نفر تمام شده است. ترامپ علم را رد کرده است و ما باید در ماه نوامبر(انتخابات) باهم متحد شویم و ترامپ را رد کنیم.

ممنوعیت ورود اتباع برخی کشور‌ها به مجارستان

دولت مجارستان اعلام کرد به علت شیوع کرونا در جهان، از روز سه شنبه از ورود اتباع کشور‌های آفریقایی و آمریکای لاتین، اتباع برخی کشور‌های آسیایی و همچنین اتباع برخی کشور‌های اروپایی به کشورش جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بوداپست، رئیس دفتر ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در گفتگو با خبرنگاران در بوداپست، با بیان این که دولت وظیفه دارد برای حفظ مردم کشورش، از شیوع کرونا جلوگیری کند اعلام کرد از نیمه شب سه شنبه اتباع کشور‌هایی که به لحاظ شیوع کرونا در منطقه قرمز هستند تا اطلاع ثانوی نخواهند توانست به مجارستان سفر کنند. وی افزود اتباع کشور‌های آفریقایی و آمریکای جنوبی و همچنین اتباع کشور‌های آسیایی بجز چینی‌ها و ژاپنی ها، شامل این مقررات جدید می‌شوند. وی تاکید کرد در اروپا نیز اتباع کشور‌های آلبانی، بوسنی، مقدونیه شمالی، کوزوو، بلاروس، مونتنگرو و اوکراین شامل این مقرارت می‌شوند. رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان خاطر نشان کرد اتباع مجارستانی که به این کشور‌ها سفر کرده اند می‌توانند به کشور باز گردند، اما علاوه بر دادن آزمایش غربالگری اجباری، باید دو هفته در قرنطینه بمانند.

چالش‌های ترکیه در پساکرونا

با وجود تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت ترکیه در رویارویی با تاثیرات نامطلوب کرونا بر اقتصاد این کشور، اما نگرانی در بین مردم، رسانه ها، مقامات این کشور موج می‌زند.

هرچند عملکرد دولت ترکیه در دوران کرونایی بر محبوبیت رو به افول اردوغان افزود:اما دلایل اقتصادی بعنوان پاشنه آشیل ترکیه، از جمله تعطیلی کسب و کار و توقف صنعت گردشگری به علت شرایط کرونایی، ادامه سرکوب مخالفان بدلیل مبارزه با ترور و جماعت گولن، ادامه ماجراجویی در سوریه، شمال عراق، لیبی، مدیترانه، چالش‌های امنیتی و هزینه‌های نظامی مربوطه بر میزان نارضایتی مردم و احزاب مخالف افزوده است.

اقتصاد ترکیه وابستگی بسیاری به گردشگری دارد؛ بنابر اعلام مرکز آمار ترکیه، این کشور در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۴ میلیارد دلار از ناحیه گردشگری درآمد کسب کرد که ۱۷ درصد از سال ۲۰۱۸ بیشتر بود.

این در حالیست که بنا بر اعلام وزارت فرهنگ‌و گردشگری ترکیه در دوران کرونا هیچ گردشگر خارجی به این کشور سفر نکرده است و در دوران عادی سازی تدریجی کرونایی فقط ۳۲۰ هزار نفر از این کشور بازدید کرده اند.

عمق وخامت اوضاع اقتصادی ترکیه به گونه‌ای است که به گفته "مرال اکشنر" رهبر حزب نیک، در دوران ۱۸ ساله حاکمیت حزب عدالت و توسعه؛ تعداد افراد در خط فقر به ۲۲ میلیون نفر و تعداد بیکاران به بیش از هفده میلیون نفر افزایش یافته است.

روند ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در آمریکا رو به افزایش است

شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز گزارش داد: روند ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در آمریکا رو به افزایش است.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، در بحبوحه افزایش قابل توجه شیوع کرونا در فلوریدا، بیش از ۷۵ هزار نفر تنها در مدت یک هفته به کرونا مبتلا شده اند. این موضوع سبب شده است که فرانسیسکو سوارز (Francisco Suárez) شهردار میامی شخصا به توزیع ماسک در بین مردم کمک کند.

افزایش آمار فوتی‌های کرونا در مصر

پس از چند روز کاهش ملموس در آمار فوتی‌های روزانه کرونا در مصر این تعداد امروز با فوت ۸۹ نفر دوباره افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از قاهره، وزارت بهداشت مصر در شبانه روز گذشته ۹۱۲ مورد قطعی ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت مصر، تعداد کل مبتلایان کووید-۱۹ را تا روز یکشنبه ۸۲ هزار و ۷۰ نفر و تعداد فوتی‌ها را ۳ هزار و ۸۵۸ نفر اعلام کرد. بر همین اساس تا کنون ۲۴ هزار و ۴۱۹ نفر نیز بهبود یافتند.