به گزارش پارس به نقل از مهر، سامی عنان رئیس سابق ستاد نیروهای مسلح مصر و مشاور نظامی محمد مرسی از ریاست هیئت مشورتی رئیس جمهوری مصر استعفا کرد.

از سوی دیگر وزیران مستعفی اعلام کردند با وجود پذیرفته نشدن استعفای آنها از سوی هشام قندیل نخست وزیر مصر از استعفای خود عقب نشینی نخواهند کرد.

این در حالی است که باشگاه افسران پلیس همبستگی کامل خود را بیانیه نیروهای مسلح مصر اعلام کردند.

از سوی دیگر تظاهر کنندگان در استان الغربیه همبستگی کامل خود را با بیانیه نیروهای مسلح که از سوی ارتشبد عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر منتشر شده، اعلام کردند.

کلیسای ارتدوکس مصر نیز با صدور بیانیه ای همبستگی کامل خود را با بیانیه های نیروهای مسلح اعلام کرد.

این درحالی است که حمدین صباحی از رهبران جبهه نجات ملی گفت: من اگر به جای محمد مرسی بودم فورا استعفا می کردم.

محمود بدر هماهنگ کننده گروه موسوم به تمرد اعلام کرد: بیانیه ارتشبد السیسی هشدار آخر به محمد مرسی تلقی می شود و وی چاره ای جز کناره گیری ندارد.

تظاهر کنندگان در میدان التحریر نیز ضمن ابراز خرسندی از بیانیه ارتش اعلام کردند: تا زمان کناره گیری محمد مرسی در التحریر باقی می مانیم و بیانیه ارتش را جانبداری از خود می دانیم.

عمرو موسی از رهبران جبهه نجات ملی نیز ضمن استقبال از بیانیه ارتش مصر آن را موضعی ملی در لحظات سرنوشت ساز توصیف کرد و آن را اقدامی برای حفظ وحدت کشور و سلامت مصر دانست.

از سوی دیگر هشام زعزوع وزیر گردشگری مصر اعلام کرد: ما بر استعفای خود از دولت مصر اصرار داریم و همه ما فدایی مصر هستیم. این درحالی است که شبکه العربیه گزارش داد: ده وزیر از کابینه قندیل استعفا کرده اند.

شبکه المیادین اعلام کرد: دهها هزار نفر از مردم اسکندریه از بیانیه ارتش پشتیبانی کردند.