سازمان بهداشت جهانی شنبه اعلام کرد که با توجه به موثر نبودن داروی هیدروکسی کلروکین و ترکیب داروی اچ آی وی "لوپیناویر" بر بیماران کرونا، آزمایش این دارو بر روی مبتلایان به کووید۱۹ را متوقف کرده است.

آزمایش داروی هیدروکسی کلروکلین بر روی بیماران توسط سازمان بهداشت جهانی در حالی متوقف می‌شود که آمار جهانی مبتلایان به کرونا در جهان روزانه ۲۰۰ هزار نفر است، به طوری که در روز شنبه تنها در آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۹ تن مبتلای جدید به کووید ۱۹ گزارش شد.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آزمایش‌ها نشان می‌دهد که تاثیر این دارو در جلوگیری از مرگ و میر ناشی از بیماران کرونایی بستری شده یا کم بوده یا بی نتیجه بوده است.

سازمان بهداشت جهانی افزود، این تصمیم بنا به توصیه کمیته بین‌المللی آزمایش‌ها صورت گرفته است. با این حال مطالعات در مورد تاثیر این داروها بر بیماران کرونایی غیر بستری و پیشگیری از این بیماری ادامه دارد.

توقف آزمایش داروی هیدروکسی کلروکین در حالی توسط سازمان بهداشت جهانی انجام می‌شود که اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گذشته مجوز استفاده از داروی رمدیسویر را صادر کرد.

"استلا کیاریاکیدس" کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این مجوز برای استفاده از اولین داروی درمان کرونا گامی مهم در پیشبرد مبارزه با این ویروس است.

حداقل دو مطالعه مهم در آمریکا نشان می‌دهد که داروی رمدسیویر می‌تواند مدت زمان بستری بیمار در بیمارستان را کاهش دهد.

واشنگتن در اوایل ماه مه (خرداد) مجوز اضطراری از داروی رمدسیویر را که ابتدا برای درمان بیماری ابولا مورد استفاده می‌شد، صادر کرد.