به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین،سازمانهای غیردولتی و صلیب سرخ ضمن تاکید بر بسیج بیشتر امکانات جهانی برای مقابله با ویروس مرگبار ابولا، هشدار می دهند که قدرت انتشارحیرت انگیز این ویروس بسیار بیشتر از میزان قابل پیش بینی بوده و تعداد افراد مبتلا و مرگ و میرهای ناشی از آن هم بیش از ارقام اعلام شده بوده است.

گئورگی هارتل، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با بیان این که با باز شدن مراکز درمانی جدید، موارد بیشتری از افراد مبتلا به این ویروس نیز مشاهده شده، گفت: "این بدان معنی است که احتمالا تعداد زیادی بیمار هستند که ما هنوز نتوانسته ایم آنها را شناسایی کرده و با آنها ارتباط برقرار کنیم. به همین دلیل است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که احتمالا تعداد افراد میتلا و همچنین مرگ و میرهای ناشی از ابولا، بیش از میزان قابل انتظار بوده است."

با مرگ تنها فرد میتلا به ابولا در سه هفته پیش در نیجریه، نگرانیها از سرایت این ویروس از سه کشور گینه، سیرالئون و لیبریا به دیگر نقاط جهان افزایش یافته است.

جوآن لیو، مدیر سازمان پزشکان بدون مرز ضمن مقایسه ترس فراگیر ناشی از این بیماری با زمان جنگ گفت: "مردم نمی دانند که چه اتفاقی در حال وقوع است."

آمار رسمی مرگ و میر ناشی از ابولا بیش از یک هزار نفر اعلام شده است.

علائم این بیماری واگیر دار که از طریق مایعات منتقل می شود، تب و خونریزی است.