شرکت هواپیمایی کانتاس ایرویز در استرالیا امروز پنجشنبه اعلام کرده است که تحت تاثیر بحران‌های مالی ناشی از شیوع گسترده و پاندمی ویروس کرونا و افت شدید تقاضای مسافران برای سفرهای هوایی مجبور خواهد بود که حداقل ۲۰ درصد از نیروهای انسانی خود را کاهش داده و تعدیل نیرو کند تا بدین ترتیب بتواند از هزینه‌های خود به میزان ۱.۳ میلیارد دلار بکاهد.

آلن جویس، مدیر ارشد اجرایی شرکت کانتاس ایرویز در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرده است: ما مجبور خواهیم بود به علت محدودیت‌های وضع شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و همچنین دولت استرالیا  ۱۰۰ فروند هواپیمای خود را تا ۱۲ ماه آینده زمین‌گیر کرده و هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ را نیز در برنامه پروازی شش ماه آینده خود بازنشسته اعلام کنیم.

وی همچنین افزود: ما باید نگاه بلندمدتی به بحران‌های پیش‌آمده داشته باشیم چرا که به علت شیوع گسترده و پاندمی کرونا درآمدزایی و سودآوری ما همچون سایر ایرلاین‌های جهان در سالهای آینده به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد و این بدان معناست که در آینده‌ای نزدیک  کانتاس ایرویز تبدیل به ایرلاین کوچکتری خواهد شد.

جویس تاکید کرد که تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری های این ایرلاین استرالیایی بسیار واقع گرایانه بوده و طبق برنامه اعلام شده از سوی این شرکت، پروازهای بین المللی آن تا ژوئیه ۲۰۲۱ میلادی به حالت عادی باز نخواهد گشت.