محمدرضا بختیاری با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش کیفیت آب تهران و راهکارهای لازم برای مقابله با کرونا، اظهار کرد:امسال به دلیل بحث کرونا و لزوم حفظ کیفیت، کلر آب تهران را به هشت دهم رساندیم که این عدد بالاترین میزان از نظر استانداردهای جهانی است.

وی با تا کید بر اینکه این مساله موجب شد که نه تنها در آب تهران کوچکترین علائم کرونا وجود نداشته باشد، بلکه در فاضلاب خام نیز علائمی از کرونا دیده نشد، تصریح کرد: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی که ادعا نیز دارند در فاضلاب خام آن ها ویروس کرونا دیده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه با افزایش میزان کلر در آب شرب ویروس به طور کامل از بین می‌رود، چرا که ویروس کرونا در مقابل کلر ضعیف و ناتوان است، گفت: هرچند که این کار یک فشار اقتصادی بالا به ما وارد کرد، اما به منظور افزایش بهداشت مردم این کار را انجام داده‌ایم.

بختیاری افزود: آبی که در چندماه اخیر در تهران توزیع شد اگر نگوییم در سطح جهان بی‌نظیر بوده قطعا کم نظیر بوده چراکه آب کاملا سالم و بهداشتی در سطح استان تهران توزیع شده است و از بابت آب شرب هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تنها توقع ما از مردم همکاری در مدیریت مصرف است تا ارزش این مایع گران‌بها حفظ شود، تاکید کرد: در استان تهران حتی یک ساعت هم قطعی آب به دلیل نبود آب نداشته‌ایم و بعضا ممکن است به دلیل مشکلات فنی به طور مقطعی یک منطقه دچار مشکل آب شده باشد، اما از لحاظ تامین هیچ مشکلی نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه در حال حاضر تمام مخازن با تمام ظرفیت مشغول به کار هستند، گفت: اگر مردم کمی رعایت کنند و اسراف نکنند قطعا مشکلی برای تامین آب نخواهیم داشت.