عباسعلی اکبری درباره وضعیت برنامه‌های این فدراسیون از زمان شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا یکسری جشنواره‌ها و مراسم آیینی و مذهبی را باید در فاصله زمانی فروردین تا خرداد که در تقویم ورزشی پیش بینی شده بود، برگزار می‌کردیم که زمان برخی از آنها سپری شده و تعدادی دیگر که محدودیت زمانی ندارند را در صورت بهتر شدن وضعیت از نظر بیماری کرونا برگزار خواهیم کرد.

وی از تشکیل کمیته بازنگری قوانین، مقررات و آیین نامه ‌ها در فدراسیون خبر داد و گفت: برای این که بتوانیم شرایط راحت‌تری را از نظر قوانین و مقررات برای حضور روستاییان در فعالیت‌های ورزشی فراهم کنیم، تصمیم داریم با تشکیل این کمیته که اعضای آن متشکل از نخبگان و پیشکسوتان ورزش روستایی خواهند بود در آینده تسهیلاتی را برای جامعه روستایی و عشایری ایجاد کنیم تا در جهت حضور مردم روستایی و عشایری در فعالیت‌های ورزشی و جشنواره‌ها گام‌های موثری برداریم.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و عشایری درباره برگزاری دومین دوره جام خوشه‌چین اظهار کرد: با توجه به دستاوردهای مثبتی که اولین دوره برگزاری جام خوشه چین در بین جامعه روستایی و عشایری داشت، امسال سعی داریم دومین دوره جام خوشه چین را با افزایش تعداد رشته‌های بیشتر و بهتر از دوره اول برگزار کنیم. ضمن این که تلاش خواهیم کرد در برگزاری این جام با دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و سایر ارگانها و نهادهای مرتبط با ورزش روستایی همسو باشیم تا از موازی کاری پرهیز و خدمات بهتری به جامعه مخاطب ارائه دهیم. 

اکبری همچنین درباره وضعیت بودجه فدراسیون پس از تغییرات مدیریتی گفت: فدراسیون بدهی ندارد و امیدوارم با اختصاص بودجه قابل توجه از سوی وزارت ورزش و جوانان بتوانیم دومین دوره جام خوشه چین را در شرایط بهتر و زودتر از دوره اول برگزار کنیم.

وی در پایان افزود: تلاش بر این است که با سایر نهادها و ارگان‌ها که در ارتباط با ورزش روستایی و عشایری هستند در آینده همسو حرکت کنیم و با پرهیز از موازی کاری از اتلاف هزینه‌ها جلوگیری کنیم.