اقبال شاکری با تأکید بر این‌که مجلس یازدهم شورای اسلامی و کمیسیون عمران مجلس در بخش مسکن دو اقدام عاجل را در دستور کار قرار دارند، اظهار کرد: متغیرهای بازار مسکن به‌شدت مردم را رنج می‌دهد، در این وضعیت مسئولی می‌گوید "مسکن نخرید تا ارزان شود."

وی ادامه داد: اگر با نخریدن مسائل حل می‌شد که دیگر نیازی به مسئول، وزارتخانه و دوائر متعدد نبود.

وی با تأکید بر این‌که این قبیل اظهارنظرها و جواب‌ها غلط است، افزود: اجاره‌بها در کشور به‌صورت بی‌رویه و ناجوانمردانه افزایش یافته است و مستأجران از مرکز شهر به جنوب و از مناطق جنوبی به حاشیه رفته‌اند.

نماینده تهران در مجلس یازدهم با بیان این‌که این وضع ظلم بزرگی در حق مردم است، یادآور شد: در قانون، مسکن استیجاری آمده اما تا کنون اقدامی درباره آن صورت نگرفته است.

شاکری تأکید کرد: در بازار مسکن ابتدا باید مدیریت، کنترل و نظارت صورت گیرد که مجلس یازدهم به‌صورت ویژه به این مسئله رسیدگی خواهد کرد. از سوی دیگر بنگاه‌های املاک به‌نفع خودشان قیمت مسکن را تعیین می‌کنند که باید به این معضل نیز رسیدگی سریعی شود.

وی بیان کرد: در بلندمدت برای ساماندهی بازار مسکن، باید تسهیلات با روان‌سازی در اختیار مردم برای تأمین سرپناه قرار گیرد، علاوه بر این اقدام، مالیات بر خانه‌های خالی که قبلاً مطرح شده اما اجرا نشده است، در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد.