در حالی که کفاشیان چندین بار توسط کمیته اخلاق درباره ‌پرونده فساد ۳۱۶هزاردلاری در پرونده حق پخش تلویزیونی جهاربازی تیم ملی تفهیم اتهام شده بود، حالا رئیس خندان سابق فدراسیون فوتبال در روز روشن می‌گوید در موضوع رای صادره از سوی کمیته اخلاق و محرومیتش از فوتبال تفهیم اتهام نشده بود.

علی کفاشیان درباره حکم کمیته اخلاق باموضوع محرومیتش از فوتبال که سرانجام یکسال آن تایید شد، توضیحاتی ارایه کرد که به نظر می رسد بیشتر برای فرار از بار این تخلف باشد: «سال قبل در همین ایام متوجه شدم که کمیته اخلاق حکمی صادر کرده و همه زحماتی که در ۱۰ سال متحمل شده بودیم را نادیده گرفته است. متوجه شدم این کمیته ۵ سال من را از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم کرده است. واقعا اتهامات به من تفهیم نشده بود و متوجه نشدم چه کاری انجام دادم که محروم شدیم.»

بهانه تازه علی کفاشیان برای فساد ۳۱۶هزار دلاری

در حالی که گفته می شود فدراسیون حتی شکایتی برای وصول این پول نداشته است، حالا کفاشیان مدعی طرح شکایت در دوره اوست که باید توسط نهادهای نظارتی راستی آزمایی شود: کارهایی که ما در فدراسیون انجام دادیم شفاف و مشخص بود گاهی شما جنسی را به کسی می‌فروشید که چند چک او وصول می‌شود اما چک آخر با مشکل رو به رو می‌شود. ما هم شکایت‌های لازم را انجام دادیم اما با این حال رای کمیته اخلاق صادر شده بود.

کفاشیان افزود: در اساسنامه جدید که پیش نویس آن ارسال شده کمیته اخلاق را باید مجمع انتخاب کند. خوب است که کمیته اخلاق با رئیس فدراسیون و یا حتی نائب رئیس فدراسیون تعارف نداشته باشند اگر خلافی می‌کنند ورود کنند اما من خودم را بی گناه می‌دانستم. نمی‌دانم چرا چنین حکمی به من دادند الان هم در رسانه‌ها دیدم هر اتفاقی رخ می‌دهد را منتشر می‌کنند. گاهی خوابی می‌بنیم اما صبح در رسانه‌ها می‌خوانم که کفاشیان چنین خوابی دیده است!

کفاشیان در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره این که آیا احتمال بازگشت به فدراسیون فوتبال را دارد یا خیر ؟ گفت: من استعفا ندادم اما در مقطعی به آقای تاج گفتم که اختیار را به او می‌دهم که به جای من در مجمع بعدی یک نایب رئیس مشخص شود. مجمع بعدی که در اردیبهشت سال قبل تشکیل شد نایب رئیسی معرفی نکرد. به همین خاطر من نایب رئیس ماندگار شدم اما با حکم محرومیت کمیته اخلاق نمی توانستیم در فدراسیون حضور داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است به عنوان رئیس کمیته انتقالی انتخاب شود ، گفت: امیدوار  و مطمئن هستم که کمیته انتقالی تشکیل نمی‌شود فدراسیون اساس نامه خوبی نوشته است و حتی من آن را مطالعه کردم این اساس نامه برای فیفا ارسال شده و ان‌شاءالله فیفا آن را تایید خواهد کرد. بعد از تایید اساس نامه باید مجمع تشکیل شود تا اساس نامه سریعا در مجمع به تصویب برسد بعد از آن هم تاریخ انتخابات باید مشخص شود تا هر چه زودتر رئیس و اعضای هیات رئیسه مشخص شوند.