به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه تلویزیونی ب. اف. ام فرانسه (BFMTV)؛ تظاهرات در پاریس در ساعات پایانی روز سه شنبه با وجودی که پلیس برگزاری تظاهرات را ممنوع کرده بود، برگزار شد.

معترضان پرچم آمریکا را در یکی از کمربندی‌های پاریس به آتش کشیدند. تظاهرکنندگان همچنین هرگونه تردد در این مسیر را مسدود کردند. معترضان با وسایل مختلفی از جمله سطل‌های زباله موانعی ایجاد و مسیر حرکت خودرو‌ها را در خروجی کمربندی پاریس مسدود کردند.

رافائل ملیوشون خبرنگار این شبکه در گزارش خود گفت با وجود حضور محتاطانه پلیس، بسیاری از معترضان به سمت دادگاه پاریس سنگ پرتاب کردند و شمار تقریبی تظاهرکنندگان در پاریس ۱۵ هزار نفر اعلام شده است. پلیس برای پراکنده کردن معترضان از گار اشک آور استفاده کرد.

این تجمع موسوم به "عدالت برای آداما ترائوره" همسو با تظاهرات در آمریکا در اعتراض به نژادپرستی و خشونت‌های پلیس شکل گرفت.

فرانسوی‌ها در اعتراض به خشونت‌های پلیس فرانسه ضد سیاهپوستان در این کشور در بسیاری از شهر‌ها تظاهرات برپا کردند. مرگ «آداما ترائوره» سیاه پوست ۲۴ ساله فرانسوی که ژوئیه سال ۲۰۱۶ در پاسگاه پلیس شهر پرسان Persan فرانسه جان باخت، اعتراضات ضد نژادپرستی را بار دیگر در فرانسه زنده کرده است.

گفتنی است، مرگ ترائوره ۲۴ ساله از سال ۲۰۱۶ تاکنون یکی از پرونده‌های جنجالی در این کشور بوده است.

یکی از سه پلیسی که در تعقیب و گریز با ترائوره حضور داشت به بازرسان گفته بود که آنها این جوان سیاهپوست را نقش بر زمین کرده بودند.

ترائوره در خودرو پلیس بی‌هوش شد و در نزدیکی یک ایستگاه پلیس جانش را از دست داد.

پیش تر در یک گزارش پزشکی آمده بود که ترائوره بر اثر خفگی جانش را از دست داده است اما روز جمعه گزارش دیگری منتشر شد که در آن آمده بود این فرد سیاهپوست به دلیل تجمع آب میان بافتی در ریه درگذشته است.

روز سه‌شنبه نیز گزارش دیگری منتشر شد و در آن اعلام شد که ترائوره به دلیل تکنیک‌های بازداشت پلیسی جانش را از دست داده است.

انتشار این گزارش‌های متناقض و همزمانی آن با مرگ فلوید در آمریکا به خشم عمومی دامن زده است.