به گزارش پارس نیوز، 

پلیس همچنین اعلام کرده است که 23 نفر از زخمی‌ها، نیروهای پلیس هستند و 378 نفر هم در بازداشت به سر می‌برند.

دیروز در اعتراض به افزایش مالیات‌ها و هزینه‌های زندگی، پاریس بار دیگر عرصه تظاهرات بود. معترضان موسوم به «جلیقه زردها» ضمن به آتش کشیدن خودروها، شکستن پنجره‌ها و با پرتاب سنگ با نیروهای پلیس درگیر شدند و پلیس پاریس هم در مقابل با استفاده از گاز اشک آور و ماشین آب پاش تلاش کرد تا جمعیت را متفرق کند. شماری از خیابان‌ها و تعدادی از ایستگاه‌های مترو مسدود شدند.

حجم ناآرامی دیروز به حدی بود که کارکنان شهرداری اوایل وقت امروز در حال پاکسازی نوشته‌های روی «طاق پیروزی» بودند. یکی از نوشته این است: «جلیقه زردها پیروز خواهند شد.»

«بنجامین گریفوو» سخنگوی دولت فرانسه درمورد وقایع روز گذشته گفت که خشونت های روز شنبه نوعی مصادره اعتراض‌های مردم به وسیله افرادی بود که دست به غارت، شکستن و آسیب به نیروهای پلیس زدند. وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانسوی BFM در مورد اینکه چرا نیروهای پلیس نتوانستند جلوی خسارت دیدن به اموال عمومی و طاق پیروزی را بگیرند هم گفت: «دیروز ما باید انتخاب می‌کردیم که بین حفاظت از مردم و اشیا یکی را انتخاب کنیم.»

امروز همچنان بقایای شمع‌های سوخته و ماشین‌های به آتش کشیده شده در برخی از خیابان‌های منتهی به طاق پیروزی و نزدیک به خیابان شانزه‌لیزه و باغ تویلری به چشم می‌خورند.

دیروز سومین شنبه بود که پاریس به عرصه‌ای برای اعتراض‌های مردمی به قیمت بالای انرژی، هزینه‌های بالای زندگی و سیاست‌های اقتصادی دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تبدیل شده بود. پیشتر، مقامات فرانسوی به منظور مقابله با هر گونه آشوب احتمالی، هزاران نفر از نیروهای پلیس را در پاریس، به حالت آماده‌باش نگه داشته‌ بودند. ماکرون همچنان به ادامه سیاست‌های اصلاحات اقتصادی مورد نظر که از زمان رقابت‌های انتخاباتی درباره آنها وعده داده بود، تاکید دارد.

تظاهرات‌های اعتراضی در فرانسه از هفدهم نوامبر (۲۶ آبان ماه) آغاز شده بود. رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض ها در این کشور بودند.معترضان نام خود را به دلیل کلاه زردی که برای جلوگیری از جلب توجه و جلوگیری از تصادف استفاده می‌شود، «جلیقه زرد» گذاشتند.

ماکرون امروز بلافاصله پس از اینکه از آرژانتین بازگشت، به محل طاق پیروزی رفت.قرار است امروز مقامات فرانسوی در زمینه تحولات روز شنبه تشکیل جلسه بدهند.