با حضور رئیس‌ قوه قضائیه، "رزمایش برکت امام خمینی(ره)" توسط ستاد اجرایی فرمان امام و در جوار مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب برگزار شد.

افتتاح بیش از دو هزار و 400 پروژه عمرانی در سراسر کشور، تأمین اعتبار ایجاد 188 هزار شغل برای آسیب‌دیدگان کرونا، کمک به تأمین سه‌هزار و 500 مسکن برای خانواده‌های دارای معلول و ارسال چهار میلیون بسته معیشتی پروتئینی به مناطق محروم کشور، ازجمله بخشهای این رزمایش بزرگ است.

آیت‌الله رئیسی در این مراسم گفت: امروز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) این حرکت مردمی را انجام می‌دهد و چهار میلیون بسته را به فقرا می‌دهد.

وی با ابراز اینکه جامعه اسلامی، جامعه مبتنی بر عدالت است، اظهار کرد: حضرت امام(ره) عدالت را یکی از اهداف مهم انقلاب بیان کردند.

رئیسی با اشاره به اعتراضات اخیر آمریکا، تصریح کرد: وضعیت را در کشور‌های غربی و آمریکا می‌بینید که با محرومین چه می‌کنند، برخورد پلیس آمریکا با یک سیاه‌پوست نمایانگر آمریکای بی‌نقاب است.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: آمریکا چگونه با مردم مبتلا به کرونا برخورد می‌کند، حقوق اولیه انسان در آمریکا نابود می‌شود و داعیه‌داران حقوق بشر فریاد نمی‌زنند، آمریکا امروز نه به‌عنوان یک مدعی حقوق بشر بلکه به‌عنوان یک متهم باید محاکمه شود، فقط بحث رنگین‌پوستان نیست، بحث نژادپرستی نظام‌مند در آمریکا است.