~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس  آیت الله صادق آملی لاریجانی گفت: به صراحت در قرآن در انجام قصاص یک حیات وجود دارد، جالب اینکه همین حالا در برخی ایالت‌های آمریکا حکم اعدام اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ریشه این حقوق کجاست که می‌خواهند به ما تحمیل کنند؟ گفت: ما معتقدیم در چارچوب‌های ایمانی یک ترسیمی از حقوق بشر وجود دارد و نحوه حیات غربی نیز یک حقوق بشری برای خود ترسیم کرده است، چرا باید نحوه حیات ایمانی ما، تسلیم آن نحوه آنها باشد؟ در حقوق بشری که آنها ادعا می‌کنند، ازدواج با هم‌جنس جایز است، چرا باید چنین حقوق بشری را بپذیریم.

آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: ما با افتخار می‌ایستیم و با افتخار بر نحوه حیات ایمانی خود ایستادگی می‌کنیم و حقوق بشری که در اسلام ترسیم شده را دنبال می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: بر این اساس ما با مظلومین پیوند ایمانی داریم و تصریح نص قانون اساسی نیز همین است که باید با کشورهای مستضعف دیگر رابطه ایمانی برقرار کنیم، لذا به همه کسانی که در منطقه استمداد کردند، کمک می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته این مسئله منافاتی با عقلانیت و تعامل با کشورهای دیگر ندارد و حتی تعامل ما با کشورهای دیگر نیز باید در چارچوب این حیات طیبه و نحوه حیات ایمانی باشد.

آملی لاریجانی عزتمند زندگی کردن را پیام اصلی حیات طیبه خواند و گفت: انسان در این عالم رها نیست و نحوه حیات ایمانی ما منافاتی با دنیای غرب ندارد.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه ما در مسائل مهم اقتصادی و اجرایی به دولت کمک می‌کنیم، گفت: در بحث برجام هم تلاش شد که این کمک با یک نگاه واقع‌بینانه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تحولات خوبی در قوه قضائی رخ داده، گفت: ما در بحث منابع انسانی و استفاده از فناوری اطلاعات نیز تحولات خوبی داشته‌ایم و بسیاری از کارهای قوه قضائیه برای تسهیل امور مردم از طریق فناوری‌های نوین صورت گرفته است.

آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه بحث پیشگیری از جرم به‌عنوان یک کار مهم در دستور کار قوه قضائیه است، گفت: اخیراً در مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه‌ پیشگیری از جرم مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: نظارت‌های درون‌سازمانی و بیرون‌سازمانی افزایش یافته، ضمن اینکه در این سال‌ها تلاش شده با دولت روابط خوبی برقرار شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور نیاز به امینت قضایی دارد و در این مدت تلاش کردیم در عمل از سرمایه‌گذاری‌های صحیح حمایت کنیم.

آملی لاریجانی گفت: البته برخورد با مفاسد اقتصادی آثار خود را دارد ولی بحث برخورد با مفاسد اقتصادی را نباید با بحث حمایت از سرمایه‌گذاری صحیح خلط کرد