به گزارش پارس،حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات علی یونسی دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی مبنی بر اینکه در زندان‌های ایران حقوق بشر رعایت نمی‌شود، گفت: این سوال را باید از کسانی پرسید که این ادعا را کرده‌اند.
 
وی افزود: ما در قوه قضائیه تلاش می‌کنیم که حقوق شهروندان به خصوص در زندان‌ها حفظ شود و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد صرفا مشکل محدودیت جاست که این کمبود جا و تعداد زیاد زندانیان خواه ناخواه شرایط زندگی را برای زندانیان سخت می‌کند.
 
وزیر دادگستری با بیان اینکه با اشرافی که من در خصوص معیشت زندانیان و گزارش‌هایی که در این زمینه ارائه شده، با قاطعیت می‌گویم که امکانات و تسهیلات خوبی در اختیار آنان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: تعداد زیاد زندانیان باعث می‌شود که برنامه‌های ما در جهت رفاه آنان عقیم و ناکام بماند، اما قطعا تسهیلات و امکانات خوبی در اختیار آنان قرار می‌گیرد که بعضا نیز غیرمتعارف است.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه مرخصی‌ها به تمامی زندانیان براساس عرف جاری اعطا می‌شود، تصریح کرد: حقوق زندانیان در زندان‌ها پابرجاست و همان‌طور که گفتم مرخصی‌ها و امکانات جانبی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و اگر کمبودی باشد به دلیل کثرت زیاد زندانیان است.
 
وی در پاسخ به این سوال که با تمامی این تفاسیر، آیا حقوق بشر براساس آنچه دستیار رئیس‌جمهور گفته در ایران نقض می‌شود؟ گفت: قطعا این‌گونه نیست. باید کسانی که این ادعا را کرد‌ه‌اند، پاسخ بدهند.