به دنبال گسترش دامنه اعتراضات مردم آمریکا به قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» مظنون سیاه‌پوست غیرمسلح به ‌دست یک افسر پلیس سفیدپوست، در شهر ناآرام مینیاپولیس آمریکا مقررات منع آمدوشد وضع شد.

شهردار مینیاپولیس ایالت مینه سوتا گفته که مقررات منع آمد و شد از ساعت 20 جمعه شب به وقت محلی آغاز شده و تا صبح روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

پیشتر فرماندار ایالت مینه سوتا گفته بود که احتمال برقراری حکومت نظامی در شهر مینیاپولیس به منظور مقابله با تظاهرات ضدنژادپرستی وجود دارد.

انتشار ویدئویی از برخورد خشن یک افسر سفیدپوست با فلوید که زانویش را روی گردن او فشار می‌دهد موج جدیدی از خشم و اعتراض به نژادپرستی نهادینه‌شده در ساختار جامعه آمریکا را موجب شده است.

چند روز پس از قتل جورج فلوید، سیاه پوست 46 ساله آمریکایی بدست درک شووین، مامور سفیدپوست پلیس، اعتراضات و ناآرامی ها در مینیاپلیس، مرکز ایالت مینه سوتا ادامه یافت و این شهر به شهری جنگ زده شبیه شده است.

پنجشنبه‌شب معترضان در شهر مینیاپولیس یک ساختمان متعلق به پلیس را به آتش کشیدند و  طبق گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان اعتراضات اکنون به شهرهای دیگری مانند فینیکس، دنور، لوییویل و ممفیس سرایت پیدا کرده است.