پیوند شرکت های اسلحه سازی و رسانه ها به بهای جان مردم آمریکا

حدود 10 روز قبل  پسر بیست و یک ساله ای در کارولینای جنوبی(ایالتی که ما هستيم)  با شلیک گلوله در کلیسای سیاه پوست ها، 9 سیاه را کشت. http://yon.ir/Xdik

اسلحه ای که چند روز قبل از حادثه به مناسبت تولد 21 سالگی اش کادو گرفته بود(طبق قانون می توانند از 21 سالگی اسلحه داشته باشند).

این اتفاق واکنش های زیادی داشت که در نهایت به جای جالبی رسید!

در این ایالت پرچم نژادپرستی کماکان جلوی ساختمان های دولتی نصب است و پایین نیاورده اند(به چه دلیلی نمی دانم!). همانطور که در عکس قابل مشاهده است.

بعد از این اتفاق کلی دعوا و حرف و حدیث به وجود آمده سر اینکه چرا هنوز پرچم نژاد پرستی بالا است و باید پایین آورده شود. http://yon.ir/7s9B

(احتمالا بخاطر این عکس از جوانک قاتل: http://yon.ir/gJ9s)

حالا جدا از اینکه ماجرای بالا بودن این پرچم چیست و این ها چقدر دیوانه اند که کماکان این پرچم را نگه داشته اند، خنده دار بودن اعتراضات و واکنش ها به بالا بودن یک پرچم است! نه این پرچم باعث و بانی چنین اتفاقاتی است و نه پایین آوردن آن مشکلی از بحران های ناشی از نژادپرستی آمریکایی ها را حل خواهد کرد. ولی همه اعتراضات حول این مساله متمرکز شده است. و اصلا رسانه ها فرصت ندادند افکار عمومی متوجه مطالبه اصلاح یا تغییر قانون استفاده از اسلحه و خرید و فروش آزاد آن بشود... اگر هم حرف و سخنی در این زمینه زده شود لابلای حواشی ایجاد شده سر پرچم گم شود!

جالب اینکه رییس جمهور آمریکا هم در این میان درباره استفاده آزاد از اسلحه صحبت کرده است! ولی فضا به سمت دیگری مدیریت شده است.

پ.ن: سال‌هاست که این پرچم در ایالت‌های حامی برده‌داری در زمان جنگ داخلی آمریکا، برای برخی نشان تاریخ و میراث فرهنگی ایالات جنوبی آمریکاست و برای برخی دیگر، نمادی از باور به برتری نژادی سفیدپوستان محسوب می‌شود.