بر اساس نظرسنجی موسسه Opinium، سطح کلی حمایت از دولت انگلیس درباره پاسخگویی به ویروس کرونا با کاهش سه درصدی مواجه شده و ۴۲ درصد ناراضی و تنها ۳۹ درصد راضی هستند.

در ۲۶ مارس، میزان رضایتمندی از پاسخگویی دولت به این وضعیت بیش از ۴۲ درصد بود.

این کاهش رضایتمندی از واکنش دولت لندن به شیوع ویروس کرونا در حالی به وجود آمده که بحث‌ها درباره کاهش قرنطینه در انگلیس شدت یافته است. منتقدان بر فقدان یک رویکرد متحد ملی تمرکز کرده‌اند که به نگرانی‌های اتحادیه‌ها درباره بازگشایی مدارس در بحبوحه نبود تست کرونا و کمبود تجهیزات حفاظتی و لازم دامن می‌زند.

رهبران در شمال انگلیس به ویژه منتقد دولت هستند و شوراهای محلی لیورپول و سایر مناطق نیز به توصیه‌های دولت برای بازگشایی مدارس در ژوئن بی‌اعتنایی می‌کنند.

مناطق شمالی انگلیس بالاترین نرخ انتقال ویروس را نسبت به لندن و جنوب این کشور دارند و این مساله به انتقادهایی درباره رویکرد دولت و ایجاد موج دوم و قرنطینه بیشتر منجر شده است.

در همین حال، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در مقاله‌ای برای روزنامه میل روز یکشنبه نوشت: من احساس خستگی و عجز مردم را درباره برخی از قوانین جدید می‌دانم و می‌فهمم. ما تلاش می‌کنیم تا کاری را انجام دهیم که هرگز تا پیش از این انجام نداده بودیم. ما به دنبال خارج کردن کشور از قرنطینه کامل آن هم به روشی امن هستیم.