متن پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم"

عصر حاضر، عصر ارتباطات و تعاملات گسترده جهانیان بوده و هر روزه شاهد بروز تحولات بنیادین و اساسی در حوزه‌های گوناگون هستیم.

قدر مسلم این‌که، نام‌گذاری این روز خجسته به عنوان روز ارتباطات و روابط‌عمومی، خود مبین اهمیت و جایگاه ارزنده روابط‌عمومی‌ در عرصه آگاهی‌بخشی دوسویه به ارکان تصمیم‌گیر دستگاه‌ها و افکار عمومی است.

علم ارتباطات و دست‌اندرکاران فعال در حوزه روابط عمومی و رسانه، به مثابه شریان‌های حیاتی آگاهی بخشی و عامل همبستگی مخاطبان و سازمان‌ها به شمار می‌آیند و به همین دلیل، این حوزه در جایگاه نهادی، ستادی و اجرایی هر دستگاهی، سهمی مهم و انکارناپذیر به خصوص در روند اطلاع‌رسانی و انسجام‌بخشی به افکار عمومی دارد.

در واقع کار شاخص روابط ‌عمومی، به ویژه در دو بخش ورزش و جوانان به ثمر رساندن مجموعه‌ی  تلاش‌ها و اقدامات آگاهانه مبتنی بر برنامه‌ریزی به منظور کسب تفاهم متقابل بین سازمان و افراد صاحب نظر بوده تا به شکلی قدرتمند و در نقش یک آیینه تمام‌نما، علاوه بر برون‌داد اتفاقات و رویدادهای درون‌سازمانی، پاسخ‌های صریح، دقیق و شفاف در زمان مقتضی را به نیازهای اطلاعاتی مخاطبان  خود در حوزه های مختلف این مجموعه ارائه دهد.

این همان نقشی است که روابط‌عمومی‌ها در هر برهه‌ای از زمان به منظور آگاهی‌بخشی به جامعه و شفاف‌سازی تمامی عرصه‌ها، به عهده گرفته‌اند.

امروز نقش بی‌بدیل روابط‌عمومی و رسانه‌ها بر هیچ‌کس پوشیده نبوده و رسانه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای حکمرانی شایسته، در شرایط جدید دنیا به نحوی نقش‌آفرینی می‌کنند که به صراحت می‌توان گفت امروز رسانه، با سایر منابع در اختیار کشورها برای توسعه، برابری می‌کند.

بدون تردید، روابط‌عمومی هر دستگاه به عنوان خط مقدم ارتباط با آحاد جامعه، نقش خطیر و بی‌بدیلی را در امر تحکیم و توسعه ارتباط میان نهادها و سرمایه‌های اجتماعی ایفاگر بوده و خواهند بود.

روابط‌عمومی هر دستگاه می‌تواند با بهره‌جویی از علم و دانش روز، نقش والایی را در امر داده پردازی از نیازهای جامعه و امکانات موجود، پیوند مستحکمی را میان اهداف سازمانی با مطالبات بیرونی برقرار سازد.

اینجانب، فرارسیدن این روز فرخنده را به تمامی فرهیختگان عرصه آگاهی‌بخشی، ارتباطات و رسانه به ویژه در حوزه ورزش و  جوانان را تبریک گفته  و از  درگاه خداوند تبارک  توفیق روز افزون خواستارم.