عکس‌ و فیلم‌های منتشر شده از هاید پارک لندن نشان می‌دهد که حدود ۴۰ معترض، صبح روز شانزدهم ماه مه (شنبه) در نزدیکی "تریبون معروف جهان" در منتهی‌الیه شمال شرقی پارک جمع شده‌ بودند. بعضی از این افراد، بنرهایی با شعار "ویروس مسأله نیست، کنترل مسأله است" و "نه به ناهنجاری جدید" در دست داشتند.

پلیس لندن "پیرس کوربین"، برادر جرمی کوربین (رهبر سابق اپوزیسیون در پارلمان بریتانیا) را در حالی با دستبند دور کرد که او با یک بلندگو در حال سخنرانی بود. او در صحبت‌هایش  ادعا کرده بود که نسل پنجم شبکه تلفن همراه و بیماری همه گیر با هم ارتباط دارند و " قرنطینه بسته‌ای از دروغ است که برای شست‌وشوی مغزی شماست و برای آن است که نظم و ترتیب شما را حفظ کند". علت دستگیری او، امتناع از ترک منطقه و خودداری از ارائه اطلاعات شخصی بود.

در حال حاضر بریتانیا، رتبه دوم از لحاظ آمار مرگ و میر قطعی ناشی از ویروس کرونا در جهان را دارا است و فقط ایالات متحده آمار بالاتری نسبت به بریتانیا دارد. اوایل ماه مه، گروهی از معترضان درمخالفت با محدودیت‌های قرنطینه، یک حلقه گروهی بیرون دفتر مرکزی پلیس لندن تشکیل دادند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا از هفته جاری میزان قرنطینه را کاهش داده و در حال حاضر کسانی که نمی‌توانند از خانه کار کنند، به محل کار فرا خوانده شده‌اند. همچنین محدودیت‌های زمانی برای گذران وقت در بیرون از خانه کاهش پیدا کرده، در حالی که رعایت فاصله اجتماعی پابرجاست.

پیرس کوربین پیش از این هم با تئوری‌پردازی توطئه ویروس کرونا، بر سر زبان‌ها آمده بود. ایده او این است که دولت بریتانیا با شیوه قرنطینه خود، در تلاش برای ساخت "نظم جهانی جدید" است و شهروندان را از طریق جای‌گذاری میکروچیپ دنبال خواهد کرد.

بریتانیا از ۲۳ مارس (۴ فروردین) به منظور کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌برد، در حالی که مردم مجبور به خانه ماندن  حداکثری هستند و امور خدماتی نیز به صورت موقت تعطیل شده‌اند.