پلیس انگلیس اعلام کرده است که گزارش‌های مربوط به خشونت خانگی در لندن در شش هفته‌ی گذشته به میزان یک سوم افزایش یافته است و از قربانیان خشونت خانگی خواست که در این خصوص صحبت و حتی در صورت نیاز با نقض مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی وقوع این جرم را گزارش کنند.

انگلیس در هفته پنجم قرنطینه به سر می‌برد و به منظور جلوگیری گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا در کشور بسیاری از مشاغل تعطیل شده‌اند و به شهروندان اعلام شده تا در خانه بمانند.

پلیس لندن اعلام کرده با وجود این که قرنطینه، اقدامات پیشگیرانه و تلاش برای مهار ویروس در کشور بسیار ضروری است، اما قربانیان فعلی و بالقوه‌ی سوءاستفاده و خشونت خانگی بیش از قبل آسیب پذیرتر شده و در انزوا قرار گرفته‌اند.

پلیس لندن هم‌چنین اعلام کرد که تماس‌ها در خصوص گزارش سوءاستفاده و خشونت خانگی در شش هفته‌ی گذشته حدود یک سوم افزایش یافته است و افسران پلیس روزانه حدود ۱۰۰ نفر را به اتهام چنین جرایمی بازداشت می‌کنند. این آمار در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

یکی از افسران پلیس لندن گفت: «هرکس که مورد سوءاستفاده و خشونت خانگی قرار می‌گیرد نباید اینگونه احساس کند که تنها است و باید در سکوت این رنج را تحمل کند.»