ریمپECU  یکی از موثرترین راهکارها برای تیونینگ، افزایش قدرت و بهینه سازی مصرف سوخت خودروی شما است که ما قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم.

تعریف ریمپ ای سی یو ECU

هر خودرویی یک سیستم کامپیوتری با نام ایسیو یا ECU دارد. این سیستم را می توان نوعی مرکز کنترل و فرماندهی قسمت های مختلف خودرو محسوب کرد که کدهای آن به زبان برنامه نویسی C نوشته شده است. ایسیو سیستمی است که برای خودروی شما محدودیت هایی اعمال می کند و البته قابلیت بهینه سازی را دارا است .

در برخی مراکز شما می توانید به صورت تخصصی و کاملا حرفه ای این بهینه سازی را انجام دهید و خودروی خود را تقویت کنید. کاراک یکی تعمیرگاه های و مراکز تخصصی برای ریمپ است که با بهینه سازی ای سی یو موجب تقویت و بهبود شتاب خودروی شما می شود. کاراک با نشانی وبسایت https://carak.ir/ با تضمین کیفیت، آماده ارائه خدمات ریمپ به مشتریان خود است.

ریمپ فاکتوری است که برای خودروهای قدیمی و جدید قابل اجرا است. باید به این نکته توجه داشته باشید که انجام این کار به وسیله متخصصین و افراد با تجربه کافی نه تنها به موتور خودروی شما آسیب وارد نمی کند بلکه عمر مفید آن را نیز افزایش می دهد. همچنین با وجود عدد اکتان پایینی که در بنزین های موجود در ایران وجود دارد این کار بسیار توصیه می شود.

 

مزایای انجام ریمپ برای خودرو

ریمپ می تواند موجب افزایش شتاب و قدرت خودرو، روان شدن آن و کاهش مصرف سوخت، رفع کپ، کاهش دمای فن و افزایش عمر موتور خودرو شود که همه این مزایا ملزم به اجرا توسط افراد حرفه ای در این زمینه هستند. در حقیقت تغییر و اصلاح، کاهش و افزایش جداول هگزا دسیمال، کدنویسی آی سی میکرو ECU یا ECM و در نتیجه آن بهبود کارکرد پیشرانه و تقویت خودرو در نتیجه انجام یک ریمپ حرفه ای است. اگر به اطلاعات بیشتری در زمینه ریمپ خودرو نیاز دارید به مقاله ریمپ چیست وبسایت کاراک مراجعه کنید.

هزینه انجام ریمپ

قطعا کار خوب و با ارزش قیمت ارزانی ندارد و به قول معروف "هیچ گرانی بی حکمت نیست" و قیمت پایین نمی تواند کیفیت را تضمین کند. بنابراین کار خوب قیمت معقول و متناسب با خود را دارد. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی با افرادی که صرفا با قیمت پایین مشتری جذب می کنند و هیچ تضمین کیفیتی ندارند با مراکز معتبر و دارای قیمت معقول کار کنید. این کار می تواند در آینده نیز از هزینه های احتمالی ناشی از بروز مشکلات مختلف جلوگیری کند.

کدام خودروها را می توان ریمپ کرد؟

در مجموع می توان گفت تمام خودروهایی که از ایسیو بهره مند هستند قابل ریمپ هستند، اما خودروهایی که بیشترین درخواست ریمپ را دارند می توان به پژو 206، سمند، دنا، پرشیا، ال 90 و برلیانس اشاره کرد. تنها چیپ تیونینگ پراید به دلیل نبود ظرفیت لازم در این خودرو انجام نمی شود.

 

ریمپ 206

 

پژو 206 سالهاست که خودروی محبوبی میان ما ایرانیان است و همه ما با آن آشنایی کاملی داریم. ریمپ پژو 206 در مرکز تخصصی کاراک برای انواع مدل ها و تیپ ها انجام می شود. با ریمپ ایسیو 206 می توانید مصرف سوخت خودروی خود را کاهش دهید. چگونه؟ با اصلاح جرقه زنی شمعه ها، اصلاح پاشش سوخت سوزن های انژکتور و اصلاح هوادهی.

 

فرآیند ریمپ 206 کاری نیست که تنها در ایران صورت بگیرد، بلکه در فرانسه تا چین نیز ریمپ این خودرو انجام می شود. متخصصین کاراک بخشی از تخصص خود را مدیون آموزش تکنسین های حرفه ای فرانسوی که خود خالق این خودرو هستند، می باشند.

 

در کاراک برای ریمپ خودرو به شما ضمانت داده می شود، یعنی به مشتری گارانتی کتبی خدمات و سه ماه زمان برای تست عملکرد خودروی وی داده می شود.

 

خدمات ریمپ 206 که در کاراک انجام می شود:

 

- افزایش سرعت و قدرت

 

- افزایش سرعت و شتاب اولیه

 

- کاهش دمای کارکرد فن

 

- رفع کپ حین حرکت

 

- برداشتن کاتاف

 

- کاهش مصرف سوخت

 

- حذف لرزش خودرو در حالت درجا

 

- افزایش شتاب ثانویه

 

- رفع کپ اولیه

 

برای خدمات ریمپ خودروی خود می توانید به آدرس مجموعه کاراک، تهران، خیابان دماوند، نرسیده به سه راه تهرانپارس، جنب پمپ بنزین 104، تعمیرگاه کاراک مراجعه کنید.

 

شماره تماس تعمیرگاه: 02133176043

منبع: آفتاب نیوز