اداره کل زندان‌های عربستان کمی پس از اینکه در توییتی در صفحه توییتری خود اعلام کرد، وضعیت جسمی محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان که طبق گزارش‌ها دو ماه پیش بازداشت شده، وخیم است، با صدور بیانیه‌ای از هک شدن این صفحه خبر داد.

صفحه زندان‌های عربستان در توییتر ضمن تکذیب مرگ بن نایف نوشت، وی پس از سکته قلبی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

دری انتشار این توییت فعالان توییتری می‌گویند این نخستین بار است که مقامات سعودی به بازداشت بن نایف اعتراف می‌کنند اما برخی کاربران دیگر نسبت به درستی این پیام توییتری تردید دارند و از هک شدن این صفحه صحبت می‌کنند.

بن نایف سمت ولیعهدی، معاونت نخست وزیر و وزیر کشور را برعهده داشت که در ژوئن ۲۰۱۷ از همه مناصب خود برکنار شد و محمد بن سلمان، پسر سلمان بن عبدالعزیز به عنوان ولیعهد جانشین او شد.

خبرگزاری رسمی عربستان "واس" بیانیه اداره کل زندان‌های این کشور را منتشر کرد که در آن آمده است، حساب توییتری این اداره هک و اطلاعات غلطی در آن منتشر شده است. اداره کل زندان‌های عربستان در ادامه اعلام کرد، این صفحه توییتری را بازیابی و توییت‌های توهین‌آمیز را حذف کرده است.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است، اداره کل زندان‌ها تحقیقاتی را درباره عاملان هک این صحفه آغاز کرده است.

دولت ریاض هنوز به گزارش‌های عجیب درباره بازداشت بن نایف واکنش نشان نداده است اما معمولاً می‌گوید با "شایعات و دروغ‌هایی که هر از گاهی کشور را هدف قرار می‌دهد" روبرو است.