به گزارش پارس به نقل از فارس ، «متعب» پسر پادشاه عربستان «عبدالله بن عبدالعزیز»، و رئیس گارد ملی کنونی این کشور، به همراهی «خالد التویجری» رئیس دیوان پادشاهی عربستان، در پی بستری شدن شاه در بیمارستان، برای کنترل بحران احتمالی، اتاق تشکیل داده است.

«مجتهد»، فعال مشهور عربستانی که خبرهای متعلق به آل سعود را در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر می‌کند، با اعلام اینکه این اتاق یک هفته پیش تشکیل شده است، گفت که هدف از تشکیل اتفاق بحران، نخست، کنترل اوضاع کشور در زمان بستری شدن شاه و دوم مهار پیامدهای مرگ احتمالی شاه است.

مجتهد، این اقدام را «خیز بلند» متعب برای رسیدن به قدرت بیشتر دانست و افزود که این کار را با راهنمایی‌های خالد التویجری انجام داده است تا ولی‌عهد کنونی را دور بزند.

بنا بر این گزارش، «سلمان به عبدالعزیز» ولی عهد، «مقرن بن عبدالعزیز» جانشین ولی‌عهد، «محمد بن نایف» وزیر کشور و خود متعب بن عبدالله اعضای این اتاق هستند. مجتهد نوشت که متعب، در ظاهر ریاست این اتاق را نیز به سلمان سپرده است.

به گفته مجتهد، تویجری (رئیس دیوان پادشاهی) توانسته است محمد بن نایف وزیر کشور را که از رقبای متعب (پسر شاه) برای به قدرت رسیدن است، به همراهی با متعب متقاعد کند تا در مقابل از «احمد بن عبدالعزیز»، دیگر شاهزاده رقیب سعودی حمایت نکند چرا که اگر احمد بن عبدالعزیز به کشور بازگردد و قدرت را در دست بگیرد، محمد بن نایف را از وزارت کشور کنار خواهد گذاشت.

مجتهد در عین حال نوشت که هنوز روشن نیست که وزیر کشور از هشدار التویجری متقاعد شده یا اینکه پذیرش همراهی با متعب فریب سیاسی است تا همه را برای رسیدن به قدرت پشت سر بگذارد.

بنا بر گزارش‌های خبری، با بستری شدن پادشاه عربستان در بیمارستان، رقابت اصلی بر سر قدرت، میان نوه‌های عبدالعزیز است، کسانی مانند متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز، پسر پادشاه و محمد بن نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور کنونی.

پادشاه عربستان، چهارشنبه 31 دسامبر، در آخرین روز سال گذشته میلادی، به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان منتقل شد و هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت او در دست نیست. شایعات درباره او در فضای مجازی و رسانه‌ها حکایت از وضعیت وخیم حکایت دارد هر چند که منابع غیررسمی نیز هفته گذشته از به کما رفتن وی خبر داده بودند اما هیچ یک از این خبرها تاکنون تأیید نشده است.