دانشمندان موفق به کشف نوعی آنتی بادی در آزمایشگاه شده اند که می‌تواند از آلوده شدن سلول‌های جدید به ویروس کرونا جلوگیری کند.

دانشمندان امیدوارند که از این آنتی بادی برای درمان ویروس کرونا استفاده کنند. نتایج تحقیقات این تیم در مجله Nature Communications منتشر شده است.

در این تحقیقات، دانشمندان به بررسی تاثیر آنتی بادی‌هایی به نام مونوکلوئال در درمان بیماران مبتلا به کرونا پرداخته اند. آنتی بادی‌های مونوکلونال نوعی پروتئین هستند که در آزمایشگاه ایجاد شده و می‌توانند به ماده خاصی در بدن متصل شوند.

این نوع آنتی بادی‌ها که ۴۷D۱۱ نام دارند، نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن به یک تهدید را تقلید کرده و برخی از انواع سرطان‌ها را درمان می‌کند. این آنتی بادی در درمان بیماری‌های سارس و مرس موفق بوده اند و دانشمندان امید دارند که روی بیماری کووید ۱۹ که از خانواده کرونا ویروس‌ها است نیز جواب دهد.

محققان برای انجام مطالعه خود از موش‌هایی استفاده کردند که زیست شناسی آن‌ها برای ایجاد آنتی بادی شبیه به انسان بود. موش‌هایی که ۴۷D۱۱ را دریافت کردند، قادر به خنثی کردن فعالیت ویروس کرونا شدند. به گفته این تیم تحقیقاتی، ۴۷D۱۱ می‌تواند مسیر عفونت را در میزبان آلوده تغییر بدهد و ویروس را از بدن خارج کرده یا از فرد غیر عفونی که در معرض ویروس باشد محافظت کند.

این روش، هنوز مورد آزمایش بوده و به نتایج نهایی نرسیده است. هنوز مشخص نیست که این آنتی بادی‌ها روی بدن انسان نیز مانند موش‌ها موثر واقع خواهند شد.

این روش می‌تواند روش بهتری نسبت پلاسما درمانی که اخیرا برای درمان ویروس کرونا استفاده می‌شود، باشد. آنتی بادی‌هایی مانند ۴۷D۱۱ می‌توانند به جای خالص شدن از خون افراد در آزمایشگاه ساخته شده و از آن‌ها به عنوان درمانی برای بیماری استفاده کرد.