رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، طی نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تاکید کرد آنکارا به عنوان شریکی معتمد و قدرتمند به همبستگی با واشنگتن ادامه می‌دهد و دو طرف با تلاش‌های مشترک بر ویروس کرونا فا‌ئق خواهند آمد.

او در نامه خود نوشت: کشورمان برای تامین نیاز‌های اساسی در راستای مبارزه با شیوع بیماری و روند عادی‌سازی وضع کشور آمریکا، به عنوان یک هم‌پیمان معتمد و قدرتمند به همیاری و همبستگی با آمریکا ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: تحولات اخیر در منطقه اهمیت استمرار اتحاد و همکاری مستحکم ترکیه و آمریکا را نشان می‌دهد.

اردوغان در این نامه که به همراه محموله کمک‌های پزشکی ترکیه به آمریکا ارسال شده است، اظهار کرد: معتقدم که با تلاش‌های مشترکمان بر بیماری کووید-۱۹ فائق خواهیم آمد و با تجارب و امکانات جدید که هنگام مقابله با این بحران دریافت کرده‌ایم، در زمینه بهداشت عمومی با گام‌های مستحکم‌تری پیش خواهیم رفت.

رئیس جمهور ترکیه درباره ارسال این کمک‌ها گفت: امیدوارم این کمک‌های ترکیه در بهبود و شفای بیماران آمریکایی نقش داشته باشد. یقین دارم مردم آمریکا با صبر و بردباری این بحران جهانی را در کوتاه مدت پشت سر خواهند گذاشت.

دیروز یک فروند هواپیمای باربری نظامی حامل لوازم پزشکی شامل کیت‌های تشخیص سریع کووید-۱۹، ماسک و لباس‌های حفاظتی از ترکیه به آمریکا اعزام شد.

شایان ذکر است، آمریکا در جهان و ترکیه در آسیا بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارند.