به گزارش پارس نیوز، 

رئیس سازمان سیا قرار است درباره اطلاعات مربوط  به قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار کشته‌شده سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گزارش دهد.

به نوشته پایگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان، همزمان با افزایش ناراحتی دونالد ترامپ از بیانیه توضیحی حکومت عربستان درباره نحوه مرگ جمال خاشقجی و وعده ولیعهد عربستان به «مجازات» قاتلان خاشقجی، «جینا هاسپل»، رئیس سازمان سیا قرار است روز پنج‌شنبه گزارش سفر خود به ترکیه را به اطلاع ترامپ برساند.

«هاسپل» روز دوشنبه به آنکارا سفر کرد تا اطلاعات و اسناد جمع‌آوری‌شده نهادهای امنیتی ترکیه درباره قتل خاشقجی را بررسی کند. آن‌طور که روزنامه واشنگتن ‌پست روز چهارشنبه گزارش داد، «هاسپل» هنگام حضور در ترکیه  فایل صوتی بازجویی، شکنجه، و قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان را شنیده است.

جمال خاشقجی روز دوم اکتبر (10 مهر) برای دریافت مدارک موردنیاز برای ثبت ازدواجش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و دیگر از آن خارج نشد. عربستان شنبه هفته جاری پس از 18 روز تحت فشار افکار عمومی جهان اعتراف کرد که وی داخل کنسولگری کشته شده اما این قتل را حاصل «یک اشتباه» توصیف کرد و آن را به گردن عوامل خودسر انداخت.