توجه به رژیم غذایی در ماه مبارک رمضان، بیشتر از هر زمان دیگری ارزش دارد. همچنین با وجود شیوع ویروس کرونا و اهمیت بالایی که سلامت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد، این موضوع دو چندان می‌شود؛ بنابراین توجه به توصیه‌های تغذیه ای برای سلامت همه افراد ضروری است. در این مطلب، به چند توصیه تغذیه ای مهم برای وعده‌های غذایی در ماه مبارک رمضان پرداخته شده است.

۱) خوردن وعده سحری را جدی بگیرید. بدن برای داشتن انرژی در طول روز، به مواد غذایی احتیاج دارد.

۲) مصرف آب میوه به جای میوه توصیه نمی‌شود. میوه‌ها منابع سرشار از ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند. از میوه‌های متنوع با رنگ‌های مختلف و سبزیجات به ویژه خانواده کلم استفاده کنید.

۳) توصیه می‌شود روزه خود را با خرما باز کنید.

۴) مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار مانند چای، قهوه و کولا در ماه مبارک رمضان توصیه نمی‌شود.

توصیه‌های تغذیه در ماه مبارک رمضان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

۵) از مصرف غذا‌های سرخ شده، پر ادویه، پر نمک و چرب خودداری کنید. ضرری که این غذا‌ها برای بدن دارند در ماه مبارک رمضان و در حالی که فرد روزه دار است، بیشتر خواهد شد.

۶) تقسیم غذا‌ها از افطار تا سحر، به سه وعده سبک توصیه می‌شود. خوردن ناگهانی حجم زیادی از منابع غذایی برای سلامتی فرد مشکل ایجاد می‌کند.

۷) در زمان بین افطار تا سحر باید به میزان کافی آب مصرف کنید. استفاده از سالاد سبز، حاوی خیار و گوجه آب زیادی را به بدن می‌رساند.

۸) تو صیه می‌شود سوپ را در وعده‌های غذایی سحر و افطار خود قرار دهید. وجود مواد غذایی مقوی مانند سبزیجات، غلات، جوانه‌ها و همچنین سینه مرغ درون سوپ، می‌تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند.

۹) مصرف میوه‌های پر آب مانند هندوانه در وعده سحر بسیار توصیه می‌شود.

۱۰) در وعده‌های سحر و افطار از نان و غلات به ویژه غلات و نان‌های سبوس دار استفاده کنید. استفاده از جوانه‌ها نیز مفید است.

۱۱) مصرف شیر ولبنیات کم چرب در فاصله بین افطار تا سحر اهمیت زیادی دارد.

۱۲) مصرف منابع غذایی ویتامین B۶ مانند حبوبات و آجیل‌ها به تقوست سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

۱۳) مصرف تخم مرغ، مرغ و گوشت سفید و انواع حبوبات برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن توصیه می‌شود.

توصیه‌های تغذیه در ماه مبارک رمضان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

در یک کلام می‌توان گفت امسال بیشتر از سال‌های پیش باید مراقب سلامتی و رژیم غذایی خود هنگام روزه گرفتن باشیم تا بتوانیم به سلامت این ماه مبارک را پشت سر بگذاریم. استفاده از مواد مغذی، میانه روی در خوردن غذا، داشتن تنوع و اعتدال در وعده‌های غذایی و کنترل انرژی دریافتی، نکاتی است که در این ماه باید به دقت رعایت شود.