اسناد فاش شده در انگلیس نشان می‌دهد به دولت این کشور در سال گذشته میلادی هشدار داده شده اگر ویروس کرونا وارد انگلیس شود هزاران مرگ و میر به‌همراه خواهد داشت و انگلیس نیازمند برنامه‌ای قوی برای مقابله با کروناست.

اسنادی مذکور تحت عنوان اسناد «حساس، رسمی» سال گذشته به امضای موسسه ارزیابی خطر امنیت ملی (NARSA)، پاتریک والانس، مشاور ارشد دولت جانسون ، و مشاور ارشد امنیت ملی این کشور رسیده ‌است.

این اسناد محرمانه‌ که در گزارش روزانه مقامات کابینه انگلیس فاش شده است، نشان می‌دهد سال گذشته میلادی به وزیران این هشدار داده شده که در صورت ورود ویروس کرونا به انگلیس، آنان نیازمند برنامه‌ای قدرتمند و جامع برای مقابل با آن هستند، زیرا با شیوع کرونا در این کشور شاهد مرگ هزاران نفر خواهند بود.

افشای هشدار گذشته مقامات انگلیس به جانسون درباره کرونا در اسناد محرمانه

بسیاری از مواردی که در این اسناد پیشنهاد داده شده بیانگر مسائلی است که انگلیس در حال حاضر با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند.

در این سند ۶۰۰ صفحه‌ای گفته شده حتی اگر کرونا با شدت بسیار کمی وارد انگلیس شود، آمار مرگ‌ومیر در آن بالا خواهد بود و اقداماتی «لازم و حیاتی» برای پیش‌گیری خطرات پیش‌رو نام برده شده است.

پیشنهادهای ذکر شده شامل در نظر گرفتن انبار لوازم حفاظت شخصی، امضای توافق‌هایی از پیش برای انجام اقدامات لازم آینده، ایجاد روش‌هایی برای کنترل و ردیابی بیماری، چگونگی مواجهه با افزایش بیش از اندازه مرگ‌ومیر و برگرداندن اتباع انگلیسی که در کشور‌های خارجی گرفتار کرونا شده‌اند، بوده است.

این اسناد همچنین پیش‌بینی کرده است تا ۵۰ درصد از انگلیسی‌ها به کرونا مبتلا و اقتصاد این کشور دچار افت شدید می‌شود و با آسیب جدی زیرساخت‌ها، انگلیس نیاز مبرمی برای خدمات درمانی و اجتماعی خواهد داشت.

همچنین در این پیش‌بینی‌ها آمده انگلیس با سه موج متوالی بیماری روبه‌رو می‌شود که هر کدام سه هفته به طول خواهد انجامید. در این حالت حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور نیازمند خدمات درمانی خواهند بود.