دکتر شکرالله سلمان زاده اظهار کرد: هر چند اصناف کم خطر و با ریسک متوسط بازگشایی شده اند، اما همچنان کروناویروس در منطقه وجود دارد و شاهد موارد جدید ابتلا هستیم. در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، هر کدام از این مبتلایان می‌تواند چندین نفر را مبتلا کند.

وی افزود: بار‌ها گفته ایم مردم باید تصور کنند هر فردی که در جامعه حضور دارد می‌تواند به ویروس آلوده باشد و باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود. همچنان بهترین توصیه در خانه ماندن است و در صورت خروج ضروری باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و از افراد دارای علامت دور شد.

سلمان زاده بیان کرد: افراد دارای علامت نیز حتما برای نمونه برداری به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه همچنان اصناف فعال، دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند. امروز با معاون وزیر بهداشت بازدیدی از برخی مغازه‌ها داشتیم که متاسفانه مشاهده شد صاحبان اصناف دستکش و ماسک استفاده نکرده بودند. این مساله باعث می‌شود بیماری بیشتر در جامعه گسترش یابد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: از حوزه‌های نظارتی از جمله اتاق اصناف، سازمان صمت و همکاران بهداشتی می‌خواهیم نظارت خود بر اصناف را تشدید کنند. قطعا با اصنافی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد خواهد شد و ممکن است واحد صنفی متخلف پلمب شود.