حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی و رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مرکزی گفت: ایران امروز با همه این فشار‌ها با همه تحریم‌های ظالمانه سال‌های اخیر از همه کشور‌های پرمدعا جلو‌تر است.

معاون اول قوه قضائیه در سفر به اراک گفت: جمهوری اسلامی ایران در مدیریت کرونا ازکشور‌های پرمدعا جلو‌تر است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: تحریم‌ها برای ما هم مشکل ایجاد کرد، اما می‌بینید بیش از دو سوم کسانی که در کشور به کرونا مبتلا شدند بهبود پیدا کرده اند و با نگاه به آمار‌ها این درصد از بهبودی‌های مبتلایان به کرونا در ایران نشان می‌دهد ایران پیشتاز در زمینه مدیریت بیماری کروناست.

او اضافه کرد: امروز بحمدالله ما به سمتی می‌رویم که نسبت به وسایل پزشکی، بهداشتی، آزمایشگاهی و درمانی نه تنها در بعضی از بخش‌ها خودکفا می‌شویم بلکه آنقدر است که ما بتوانیم به کشور‌های دیگر دنیا هم صادر کنیم.

 امروز همه به میدان آمده اند

او اظهار کرد: روحیه تعاون و همکاری که بین مردم به وجود آمده بسیار ارزشمند است، امروز ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، سپاه پاسداران،  بسیج و دولت چگونه به میدان آمده اند. 

 فرصتی پیش آمده تا دنیا بفهمد که قدرت ظاهری اش پوشالی است

او با بیان اینکه فرصتی پیش آمده تا دنیا بفهمد که قدرت ظاهری اش پوشالی است و قدرت اصلی و عزت اصلی در اختیار خداوند است گفت: در داخل هم عده‌ای نگاه به بیرون و کدخدا داشتند و قدرت الهی و مردم را باور نمی‌کردند، اما الان احساس می‌کنیم که خدا و خلق خدا قدرتش اینجاست عزت اینجاست و این واقعاً فرصتی است که پیش آمده و ما می توانیم از آن استفاده کنیم.

تشکیل پرونده برای معدوم سازی جوجه های یکروزه

معاون اول قوه قضائیه در خصوص موضوع معدوم سازی جوجه های زنده یک روزه گفت: در این زمینه پرونده تشکیل شده و تحقیقات در مرحله مقدماتی است و تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

برخی زندانیان طبق قانون و برخی احکام امکان مرخصی نداشتند

او با بیان اینکه رسیدگی به وضع بهداشتی زندان ها و فراهم کردن لوازم بهداشتی به شکلی پیش رفت که کمترین لطمه به زندانیان وارد شود، افزود: سعی شد زندانیانی که بیرون بودن آنها از زندان برای مردم و کشور ضرری ندارد از مرخصی استفاده کنند و در این زمینه ابتدا بخشنامه ترتیب داده شد که تا پایان فروردین ماه تعدادی کثیری از زندانیان (زندانیان امنیتی و غیر امنیتی و یا مالی و غیرمالی) و افرادی که شرایط مرخصی داشتند مرخص شوند.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه برخی افراد طبق قانون و برخی احکام امکان مرخصی نداشتند، اما باقی زندانیان مشمول شرایط به مرخصی رفتند، گفت: بلافاصله پس از پایان فروردین ماه، در نشستی دستورالعمل مفصلی تهیه شد که براساس آن مهلت مرخصی تعدادی از افرادی که به مرخصی رفته بودند، تمدید می شود، برخی ممکن است مشمول عفو شوند و نیاز به بازگشت به زندان نخواهد بود و افرادی هم هستند که واجد برخی شرایط برای عفو نیستند و باید به زندان بازگردند.