عباسعلی درستی با اشاره به نکاتی که باید در خصوص لوازم شخصی به منظور پیشگیری از کرونا و آلوده نشدن آن‌ها رعایت شوند، اظهار کرد: گوشی همراه یکی از پرکاربردترین لوازمی است که در طول روز بارها مورد استفاده قرار گرفته و لمس می‌شود، از این رو بهتر است به جز موارد ضروری، آن را در خارج از منزل از جیبتان خارج نکنید.

وی تاکید کرد: همچنین توصیه می‌کنیم تا در بیرون از خانه عینکتان را از چشم برنداشته و ساعت مچیتان را از دستتان خارج نکنید.

وی، خاطرنشان کرد: خارج کردن حلقه و انگشتر و شست و شوی آن را نیز به هنگام شست و شو و ضدعفونی دست‌ها فراموش نکنید.

وی، گفت: یادتان باشد که دسته کلیدهایتان را تنها در صورت نیاز و به هنگام رسیدن دم در خانه یا محل کار از جیب یا کیفتان بیرون بیاورید.

وی، اظهار کرد: در هر بار مراجعت به منزل، پس از شست و شوی دست‌ها، تمامی وسایل شخصی مانند عینک، گوشی موبایل، حلقه و انگشتر، ساعت، کیف و دسته کلید را با یک تکه پنبه آغشته به یک مادهعفو نی کننده مانند الکل رقیق شده تا ۷۰ درصد و یا وایتکس رقیق شده، تمیز کنید.

معاون بهداشتی داشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خاطرنشان کرد: چنانچه کیف پول یا کیف دستی و لپ تاپ و مدارک را با خود از منزل بیرون می‌برید، تا حد امکان آن را بر روی سطوحی که به نظرتان در معرض لمس عمومی است، قرار ندهید.

وی، متذکر شد: توصیه می‌کنیم کیفتان را یا در دست گرفته و یا بر روی پاهایتان قرار دهید.