سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدید خود هشدار داده است که نوشیدن الکل علائم ویروس کرونا را در افراد تشدید کرده و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

در این گزارش آمده است که الکل به طور کلی برای سلامتی مضر است و به خوبی درک می‌شود که خطر آسیب و خشونت از جمله خشونت میان زوجین را افزایش می‌دهد و همچنین می‌تواند باعث مسمومیت با الکل شود.

سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: در زمان قرنطینه در طول بیماری همه گیر کووید ۱۹، مصرف الکل می‌تواند آسیب پذیری جسمی، رفتار‌های خطرساز، مسائل مربوط به سلامت روان و خشونت را تشدید کند.

بر اساس این گزارش، سران اروپایی به مردم هشدار داده‌اند نوشیدن الکل آن‌ها را در برابر کووید ۱۹ محافظت نمی‌کند و دولت‌ها را ترغیب می‌کنند تا اقداماتی را انجام دهند که مصرف الکل را محدود کند. الکل می‌تواند سیستم ایمنی بدن افراد را به خطر بیاندازد، موضوعی که بر کاهش روند بهبودی بیماران تاثیر مستقیم دارد.

سازمان جهانی بهداشت در این گزارش تاکید می‌کند الکل سیستم ایمنی بدن را به خطر می‌اندازد و عوارض جانبی را افزایش می‌دهد؛ بنابراین مردم باید مصرف الکل خود را در هر زمان، به ویژه در طول بیماری همه گیر به حداقل برسانند.

این گزارش به منظور تکذیب این ادعا که نوشیدن الکل سبب افزایش مقاومت در برابر ویروس شده و آن را از بین می‌برد، منتشر شده است. مصرف هرگونه الکل خطرات سلامتی را به همراه دارد، به ویژه متانول که می‌تواند منجر به مرگ شود.