محمد رضا قدیر،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز بیست و هشتم فروردین ماه، ۱۰۳ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند، گفت: ۲۷ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

او افزود: در شبانه روز گذشته، ۱۴ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی با کمک پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: نگران کاهش ناگهانی محدودیت‌ها و به دنبال آن موج جدید شیوع کرونا ویروس هستیم.

قدیر گفت: در بحران شیوع عفونت‌های واگیر، همه آحاد مردم مسئول هستند، ولی متأسفانه برخی فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند را رعایت نمی‌کنند که این مسئله خود تعرض به حقوق شهروندی بوده و می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

او با تأکید بر اینکه مشاغل پرخطر همچنان باید تعطیل باشند و ما نگران بازگشایی این گونه اصناف هستیم، گفت: پاساژ‌ها و مراکز مسقف واقعا پرخطر هستند و میزان تماس‌ها در این مکان‌ها بالاست و نباید در این ایام فعالیت کنند.

قدیر افزود: مرکز بهداشت قم فعالانه با ۸۰ تیم زبده و کارشناس به خوبی در راستای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند تلاش می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: مرکز نقاهتگاه و نگهداری از بیماران کرونایی در مجتمع یاوران مهدی (عج) مسجد مقدس جمکران، سرجمع ۲۵۵ نفر را تاکنون پذیرش کرده که میانگین حضور هر یک از آن‌ها حدود ۱۰ روز بود.