علیرضا زالی، در بازدید از خط تولید مواد ضد عفونی کننده یکی از کارخانجات شوینده، خواستار تلاش برای توزیع رایگان محصولات بهداشتی به اقشار کم برخوردار تهران شد و افزود: با این اقدام می‌توانیم در حالی که برخی از مردم در شرایط اقتصادی دشواری قرار دارند برای مقابله با ویروس کرونا این محصولات را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی درباره وضعیت اپیدمی کرونا در استان تهران توضیح داد: علاوه بر منحنی پیش بینی کرونا که در تمام دنیا وجود دارد، در تهران تردد‌های غیر ضروری، بازگشت مسافران نوروزی و حجم قابل توجه جمعیت درون شهری باعث تکانه‌های سینوسی شکل شده و پیش بینی‌ها و تحلیل‌های آماری را با مشکلاتی رو به رو می‌کند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به افزایش مراجعات به بیمارستان‌ها در چهار روز اخیر، یادآور شد: البته بخشی از این افزایش آمار‌ها ممکن است به خاطر افزایش شتاب غربالگری و بیماریابی از طریق سامانه سیب، سلامت و تماس‌های ۴۰۳۰ با مردم باشد.

زالی افزود: ارزیابی آثار تغییر رفتار‌های جمعیتی، شکل گیری کلونی‌ها و خوشه‌های جمعیتی که ممکن است روز‌های آینده در تهران با آن رو به رو باشیم در زمینه ابتلا‌های جدید و مراجعه به بیمارستان‌ها ۹ تا ۱۴ روز آینده مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: آثار این تغییرات رفتاری در مورد میزان افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه سه هفته بعد و در مورد تعداد فوتی‌ها یک ماه آینده مشخص می‌شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، یادآور شد: این بدان معناست که اگر امروز با تغییر میزان جمعیت در سطح شهر رو به رو باشیم نتیجه آن تا دو سه روز آینده تغییری در آمار‌ها ایجاد نمی‌کند بلکه نتایج آن با تأخیر مشخص می‌شود.