قاسم سلیمانی دشتکی در بازدید از  مبادی ورودی حمیل به استان ایلام، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا باید مبادی ورودی و خروجی استان به صورت شبانه روز و ۲۴ ساعته با شدت تمام پایش و کنترل شود.

وی ادامه داد: در مبادی ورودی استان با حضور دستگاه های ذی ربط با تب سنج علائم مشکوک به کرونا به دقت بررسی می شود و اگر موارد وجود داشت باید به استان خودشان برگردند و آنهایی که بومی استان هستند به بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) ارجاع داده می شوند تا بصورت تخصصی مورد معاینه قرار گیرند.

سلیمانی دشتکی به بازدید خود از مبادی ورودی استان اشاره کرد و گفت: توفیق حاصل شد تا از پایگاه های هلال احمر، نیروی انتظامی و گروه های مردم نهاد شهرستان چرداول در مبادی ورودی استان بازدید داشته باشم.

وی ادامه داد: در این بازدید حجم ورودی خودروها به استان متوسط ارزیابی می شود و بر اساس مشاهدات میدانی اغلب مسافرین شهروندان ایلامی هستند که به شهرهای دیگر در رفت و آمد هستند و البته تعدادی از همشهریان ایلامی که در خارج از استان مقیم هستند نیز در حال بازگشت به استان هستند این در حالی است که دائم به مردم توصیه و خواهش کرده ایم که در این شرایط به استان سفر نکنند اما متاسفانه مردم رعایت نمی کنند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن انتقاد از سفر این افراد به استان گفت: متاسفانه عده زیادی از این مسافرین یا ایلامیان مقیم خارج از استان هستند و یا مهمانان مردم ایلام از شهرهای دیگر هستند.

وی افزود: الان که از دوستان هلال احمر که مبادی ورودی را پایش می کنند پرسیدم می گویند خیلی کم از جاهای دیگر به استان می آیند غالب مسافرین همشهریان ایلامی هستند و ظرف امروز تنها دو نفر با علائم مشکوک به کرونا مشاهده شده که به بیمارستان انتقال داده شده اند.

استاندار ایلام پذیرش مهمان در این شرایط از دیگر نقاط کشور را میزبانی مردم از بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: در چند روز گذشته موردی وجود داشت که یک خانواده از تهران به مهمانی یک شهروند ایلامی آمده بود که نتیجه تست کل آن خانواده مثبت بوده که این یک ظلم است در حق شهروندان که چرا افرادی که آلوده به ویروس کرونا هستند به خود اجازه می دهند این بیماری را به این طرف و آن طرف ببرند و به دیگران انتقال بدهند!

وی در ادامه ضمن اینکه از شهروندان ایلامی مقیم خارج از استان خواست که هرجا هستند همان جا بمانند و در این شرایط به ایلام سفر نکنند، اظهار داشت: الان موقع مناسبی برای دید و بازدید نیست و مردم تا می توانند نه به سفر بروند و نه از جایی مهمان دعوت کنند و حتی اگر افرادی قصد سفر به استان را دارند آنها را منصرف کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا یکی از عوامل مهم بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا در استان را ظرف چند روز گذشته ورود هم استانی‌های ایلامی مقیم خارج از استان عنوان کرد و گفت: قبل از عید آمار استان ۸ نفر بالا رفته بود اما متاسفانه روز جمعه ۲۰ نفر، روز شنبه ۱۸ نفر و یکشنبه ۱۷ نفر به صورت تصاعدی به آمار مبتلایان استان اضافه شد.

وی ضمن اینکه از مردم تقاضا کرد به خاطر حفظ جان خود و خانواده و همشهریان در خانه بمانند، گفت: مردم خوب استان دو هفته با ما همکاری کنند تا بتوانیم بر این بیماری غلبه پیدا کنیم.

وی در ادامه هشدار داد که در صورت عدم رعایت مردم بیماری بصورت اپیدمی شدت بیشتری پیدا خواهد کرد که آن موقع کاری از دست کسی بر نخواهد آمد.

سلیمانی دشتکی افزود: هم اکنون هر بیماری کرونایی که فوت می کند باید  غریبانه خاک شود و کسی حتی خانواده و فامیل های نزدیک وی نمی توانند به مراسم ختم او بروند پس مردم رعایت کنند تا کمتر شاهد این صحنه های دلخراش باشیم.

وی در ادامه با اشاره به درخواست تعدادی برای بستن مبادی وردی گفت: مسافرین ورودی به استان غالبا از همشهریان خودمان هستند ما که نمی توانیم راه را بر روی ایلامی ها ببندیم این درحالی است که بارها خواهش کرده ایم که در این شرایط کسی به استان سفر نکند.