کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد تا کنون شمار کل مبتلایان و جان باختگان در این کشور به ترتیب به ۸۰ هزار و ۸۹۴ مبتلا و سه هزار و ۲۳۷ فوتی افزایش یافته است.

جالب اینکه از آمار مرگ و میر و مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته در چین، ۱۰ نفر از ۱۱ فرد فوت شده در استان هوبی کانون اولیه شیوع ویروس بوده است در حالی که تنها یک مبتلای جدید در این استان شناسایی شده است.

آمارها حاکی است با ترخیص ۹۲۲ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان، شمار کل بهبود یافتگان در چین به ۶۹ هزار و ۶۰۱ مورد رسیده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ مبتلای جدید از خارج از چین به این برگشته اند که با این حساب شمار کل مبتلایان بازگشتی به ۱۵۵ تن رسیده است، از ۱۲ مورد جدید سه نفر در پکن، ۵ نفر در استان گواندونگ، سه نفر در شانگهای و یک نفر هم در استان سیچوان گزارش شده است.

در تایوان، هنگ کنگ و ماکائو نیز تا کنون ۲۵۷ تن مبتلا و ۵ تن هم جان باخته اند در عین حال ۱۲۷ تن هم بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

ویروس کرونا تا کنون به حدود ۱۵۰ کشور و منطقه هم سرایت کرده و باعث ابتلای ۱۱۴ هزار و ۸۸۰ تن و مرگ چهار هزار و ۶۶۰ تن دیگر در خارج از چین شده است.