فرمانده پدافند هوایی جنوب غرب کشور بامداد یکشنبه با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخصوص پدافند هوایی جنوب غرب کشور در راستای مقابله با بیماری کرونا وارد عمل شده است گفت: پدافند هوایی جنوب غرب کشور با استفاده از تجهیزات رفع آلودگی میکروبی، شیمیایی و بیولوژیکی و همچنین نفرات آموزش دیده اقدام به رفع آلودگی در اماکن نظامی کرد.

امیر سعید اختری افزود: با توجه به فراگیر شدن بیماری کرونا پدافند هوایی جنوب غرب کشور نیز برای رفع آلودگی از شهرستان های بزرگ در استان خوزستان وارد عمل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تعطیلی بازار ماهشهر عملیات رفع آلودگی در این شهرستان صنعتی و بندری یکشنبه شب انجام شد.

فرمانده پدافند هوایی جنوب غرب کشور از شهرهای آبادان، خرمشهر و رامهرمز بعنوان اهداف بعدی پدافند هوایی جنوب غرب کشور برای ضد عفونی و رفع آلودگی ناشی از ویروس کرونا نام برد و گفت: طبق هماهنگی انجام شده در روزهای آینده این سه شهرستان که درگیر بیماری کرونا هستند ضد عفونی و رفع آلودگی می شوند.

امیر اختری گفت: امیدواریم با همکاری مردم فهیم ایران و با اقدامات اساسی به زودی از این بحران خارج شویم.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

با شناسایی ۱۵ بیمار جدید در خوزستان ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدای اپیدمی تا روز جمعه در این استان به ۱۷۳ نفر رسیده که ۷۹ نفر بهبود یافته، ۳۰ نفر فوت کرده و ۶۴ بیمار در مراکز درمانی منتخب استان بستری هستند.