به گزارش پارس به نقل از بخش فارسی پایگاه اینترنتی پرس تی وی؛ «استفان لندمن»، نویسنده و مجری رادیو در شیکاگو در مصاحبه با این شبکه خبری درباره گزارش‌های اخیر مبنی بر قصد سران اسرائیل برای حمله به اهداف نظامی در ایران در سال‌های اخیر، گفتگو کرده است.

لندمن در پاسخ به این سوال که دیدگاه شما درباره این افشاگری‌های جدید در رسانه‌های اسرائیل چیست؟ گفت: در حقیقت من اصلا از این موضوع متعجب نشدم. مطمئن هستم که اسرائیل و آمریکا از یک سو برای جنگ‌افروزی علیه ایران طرح‌های بلندمدتی داشته‌اند که این طرح‌ها به مرور زمان به روز شده‌اند، اما از سوی دیگر اسرائیل جرات نخواهد کرد، بدون موافقت واشنگتن به هر کشور دیگری چه در منطقه و چه در جهان حمله کند.

وی افزود: در صورتی که واشنگتن خواهان جنگ با ایران نباشد- که دست‌کم هم اکنون خواهان جنگ نیست یا پیش از این هم خواهان جنگ نبوده است- در این صورت اسرائیل جرات نخواهد کرد ایران را هدف حمله قرار دهد. بنابراین، این ایده که اختلافات داخلی در اسرائیل وجود داشته - و به این علت جنگ هرگز روی نداده است- سخنی بی‌معنا و بیهوده است. اسرائیل در کل، برای کمک نظامی و پشتیبانی در بسیاری از زمینه‌های مختلف به واشنگتن وابسته است.

این تحلیلگر آمریکایی تصریح کرد: آنچه هم اکنون نگرانی مرا به شدت بر انگیخته، بمباران جنوب سوریه در بلندی‌های جولان از سوی اسرائیل است، در حالی که ایران را طراح حملات موشکی به خاک اسرائیل می‌داند. این هم یک هیاهوی تبلیغاتی محض و بی ارزش است. آن چه اسرائیل سعی دارد انجام دهد، تضعیف توافق هسته‌ای ایران است. اسرائیل خواهان حمایت کنگره برای جلوگیری از آن و جلوگیری از وتو کردن آن است. اسرائیل همچنین می‌خواهد به منزوی کردن ایران و به این کمپین طولانی‌مدت ادامه دهد و جایگاه ایران را به عنوان رقیب منطقه‌ای اصلی اسرائیل حذف کند تا تنها هژمون در خاورمیانه باقی بماند.

پرس تی‌وی از لندمن پرسید: شما پیش از این به پرس تی‌وی گفتید این اسرائیلی‌ها هستند که تهدید واقعی برای امنیت جهانی به شمار می‌آیند، و وی در پاسخ گفت: در این موضوع شکی نیست. شراکت میان اسرائیل و آمریکا به تنهایی بزرگترین تهدید برای صلح جهان است. ممکن است به خاطر این شراکت و همکاری، با جنگ هسته‌ای مواجه شویم. این شراکت همچنین ممکن است به معنای واقعی زندگی در روی کره زمین را به خطر اندازد. مردم باید به اوضاع واقف شوند، در حالی که این درک به حد کافی نبوده است. آمریکایی‌ها در خواب هستند. آنان اصلا نمی‌دانند چه می‌گذرد یا اگر هم بدانند هیچ کاری انجام نمی‌دهند. اما اگر راهی برای جلوگیری از این شراکت هولناک یافت نشود، ممکن است واقعا با یک جنگ هسته‌ای مواجه شویم که ویرانگر و موجب کشتار جمعی خواهد بود؛ چیزی که شاید هرگز نتوان از آن خارج شد./خبرگزاری صدا وسیما