منوچهر حبیبی در خصوص آخرین مصوبات و تصمیمات جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین به خبرنگار مهر گفت: شرایط بیماری کرونا در استان و کشور بسیار حاد است و همه شهروندان باید پیامدهای آن را جدی بگیرند تا کمتر آسیب ببینیم.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا به همراهی همه مردم نیاز داریم و بهترین راهکار مقابله ماندن شهروندان در منزل و حضور نیافتن در مراکز جمعیتی و شلوغ است.

حبیبی تصریح کرد: جلوگیری از تردد شهروندان در مناطق شهری و بازار و فروشگاه‌ها از کارهای مهمی است که باید جدی گرفته شود لذا ملتمسانه از همه مردم درخواست می‌کنیم در منزل بمانند و این ویروس را خطرناک بدانند و با رعایت بهداشت فردی از انتقال آن جلوگیری کنند.

فعالیت اتوبوسرانی از امروز متوقف می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: برای قطع زنجیره انتقال از امروز شنبه فعالیت خطوط اتوبوسرانی در شهر قزوین متوقف می‌شود و هیچ گونه جابجایی مسافر با حمل و نقل عمومی صورت نخواهد گرفت.

 

وی گفت: ۵۰ درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی و ادارات می‌توانند به صورت دورکاری فعالیت کنند و مدیران برای شیفت بندی نیروها و نوبت کاری باید برنامه ریزی کنند.

حبیبی اظهار داشت: هر گونه فعالیت‌های مربوط به گردشگری در استان ممنوع است و از این پس فعالیت چشمه‌های آبگرم در سراسر استان تعطیل است.

بازاریان فعالیت خود را متوقف کنند

وی در خصوص فعالیت بازار قزوین هم افزود: از بازاریان محترم استان بویژه مشاغل غیر ضروری انتظار داریم خودشان نسبت به تعطیلی واحدهای صنفی اقدام کنند تا شاهد تجمع بیشتر در بازار نباشیم.

حبیبی گفت: ساعات کار فروشگاه‌های بزرگ از ساعت ۸ صبح تا شش بعدازظهر خواهد بود و بنگاه‌های معاملاتی از هر گونه معامله ملک و مسکن بویژه از طریق شهروندان استان‌های آلوده باید جدا خودداری کنند.

وی اظهار داشت: مبادی ورودی شهر قزوین با همکاری نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی بشدت کنترل خواهد شد بویژه افرادی که از استان‌های تهران، البرز، گیلان، قم و اراک وارد شهر شوند تست کرونا خواهند شد تا هیچ فرد آلوده‌ای وارد شهر نشود.

 

حبیبی گفت: همچنین ارتباط مجازی دانش آموزان با معلمان مدارس برقرار است و امیدواریم مرور دروس از طریق فضای مجازی به صورت مرتب و منظم انجام شود تا شاهد عقب مادن کودکان از تحصیل نباشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اظهار امیدواری کرد با همکاری و مشارکت مردم و ماندن در منزل و توجه به توصیه‌های بهداشتی فردی و اجتماعی بتوان از این بحران با کمترین آسیب عبور کرد.