پروفسور علی کرمی، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله، بنیان گذار بیوتکنولوژی پزشکی و مهندسی ژنتیک ایران و عضو هیأت اندیشه ورز بسیج اساتید گیلان در برنامه "عصر" به نکات مهمی پیرامون کروناویروس اشاره کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا پس از جنگ جهانی دوم با ساخت لابراتوارهای بسیار پیشرفته برای توسعه سلاح های بیولوژیک فعالیت می کند، اظهار کرد: بنده چون کارشناس کنوانسیون های خلع سلاح بیولوژیک بودم، آنقدر سند در اختیار دارم که بتوانم تخلفات آمریکا در توسعه سلاح های بیولوژیک را به همه دنیا ثابت کنم.

بنیان گذار بیوتکنولوژی پزشکی و مهندسی ژنتیک ایران ادامه داد: این سومین باری است که سارس در دنیا ظاهر می شود و کووید19 شبیه ویروس سارس قدیمی است، گفت: در همان زمان هم بحث استفاده آمریکا از این حوزه برای ضربه زدن به اقتصاد چین در مقالات معتبر مطرح شد.

کرمی افزود: اکنون موضوع فرق کرده، کرونا ویروس جدید یک ساختار عجیب و غریبی دارد؛ نوع سرایت این ویروس مهم است این در حالی است که میزان مرگ آوری این ویروس بسیار کمتر از آنفولانزا است.

وی ادامه داد: اما سؤال این است آنفولانزایی که چند ماه پیش در ایران 114 نفر فوتی داد چرا این هراس را ایجاد نکرد؛ جالب این است که این ویروس از چین می آید به ایران و در قم نمود دارد و بعد از 19، 20 روز تمام استان های کشور ما را درگیر می کند.

بیان گذار بیوتکنولوژی پزشکی و مهندسی ژنتیک ایران با اشاره به میزان عجیب مرگ و میر در ایران، گفت: چرا در ایتالیا تعداد مرگ ها اینقدر بالا است؟ چون ژنتیک مردم ایتالیا بسیار شبیه مردم ایران است و ما الان در مورد "سلاح های نژادی" یعنی سلاح بیولوژیکی که می تواند در نژادهای خاص مرگ آوری بیشتری داشته باشد، صحبت می کنیم.