به گزارش پارس به نقل از  تسنیم، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار "مائورو کونچاتوری" سفیر جدید ایتالیا در تهران، با اشاره به سابقه ارتباطات تاریخی میان دو ملت، گفت: در حافظه تاریخی مردم ایران ذهنیت مثبتی نسبت به ایتالیا وجود دارد و این می‌تواند به تحکیم و تقویت مناسبات سیاسی، اقتصادی به‌ویژه روابط میان مجالس دو کشور کمک فراوانی کند.

وی بحران‌های جاری درمنطقه را نتیجه اشتباه راهبردی آمریکا و همپیمانان منطقه‌ایش دانست و افزود: تقسیم‌بندی تروریسم به خوب و بد باعث ایجاد و گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه شده که این سیاست امنیت منطقه‌ای و جهانی را به خطر انداخته است.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان را سیاستی شکست خورده دانست و تصریح کرد: ابزار تحریم هیچ‌گاه نتوانسته باعث عقب‌نشینی ملت ایران از مواضع بر حقش باشد و نتیجه آن ضررهای مالی فراوان برای شرکت هایی صنعتی و تجاری اروپایی بوده است.

بروجردی در پایان با تأکید بر بحث و تبادل نظر میان کمیسیون‌های تخصصی مجالس دو کشور، تصریح کرد: رایزنی و گفت‌وگوهای مستمر میان مقامات عالیرتبه دو کشور می‌تواند  به نزدیکی دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی منجر گردد.

در ادامه این دیدار "مائورو کونچاتوری" سفیر جدید ایتالیا با ابراز خرسندی از شروع مأموریت خود در کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را از بازیگران مهم منطقه خواند و گفت:کنترل بحران‌های منطقه‌ای بدون حضور ایران امکان‌پذیر نمی‌باشد و مقامات ایتالیایی همواره بر این نظر تأکید دارند.

وی با تأکید بر وجود توانایی‌های اقتصادی و صنعتی فراوان در دو کشور، خاطر نشان کرد: فرصت‌های مناسبی در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری دو کشور وجود دارد و می‌تواند به توسعه همکاری‌های مشترک فیمابین منجر گردد.

سفیر جدید ایتالیا در پایان، روند مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که توافق نهایی دو طرف می‌تواند به تسهیل و تحکیم مناسبات دوجانبه طرفین کمک کند.