باید گفت در حوزه هایی مانند ثبت شرکت و برند ، اخذ کد اقتصادی و کارت بازرگانی و خیلی دیگر از فعالیتهایی ثبتی ، بیشتر مجموعه ها دارای مشکل بوده و به مشاورانی نیاز دارند که با تسلط بر این حوزه بتوانند آنها را راهنمایی کرده و در حل مشکلات ثبتی ، آنها را کمک کنند.

شما برای رفع مشکلات ثبتی خود میتوانید از وکلا و کارشناسان حرفه ای موسسه ثبت کریم خان استفاده نمایید و برای اینکار میتوانید به وبسایت موسسه ثبتی کریم خان به آدرس www.sabtkarimkhan.com  مراجعه نمایید.

نکاتی که درباره ثبت شرکت باید بدانید

  1. اکثریت شرکت ها بصورت مسئولیت محدود بثبت میرسند مگر برای فعالیت های بزرگ ا اقتصادی و تولیدی.
  2. حتما باید در درج موضوع شرکت دقت نمایید و موضوعی کامل ثبت نمایید تا بعدا درگیر تغییرات شرکت نشوید.
  3. در موضوع شرکت از کلمات صادرات و واردات استفاده نمایید تا در اخذ کارت بازرگانی دچار مشکل نشوید.
  4. میزان سرمایه را بر اساس میزان تراکنشهای مالی تعریف نمایید.
  5. حتما به موضوع دارندگان حق امضا دقت نمایید.

موضوع بعدی که پس از ثبت شرکت باید به آن بپردازید، دریافت کد اقتصادی 12 رقمی برای شرکت است تا پس از آن فعالیتهای اقتصادی شما رنگ و بوی قانونی بخود بگیرد والبته قبل از اقدام برای دریافت کد اقتصادی بنکات زیر دقت نمایید.

  1. حتما مکان شرکت خود را اداری یا تجاری در نظر بگیرید.
  2. دقت داشته باشید که بدون ثبت آخرین تغییرات در روزنامه رسمی کشور هرگز نمیتوانید برای کد اقتصادی ثبت نام نمایید.
  3.  طریقه کامل نمودن دفترچه کد اقتصادی نیز بسیار حائز اهمیت است.
  4. بعد از دریافت کد حتما از یک مشاور مالیاتی راهنمایی بخواهید.

v2

حالا تازه شرکت شما کم کم جنبه قانونی بخود گرفته و گامهای دیگری نیز هست تا کاملتر گردد مثل ثبت نام برای مالیات ارزش افزوده و از آن مهم دریافت کارت بازرگانی، البته اگر در زمینه صادرات و واردات میخواهید فعالیتی داشته باشید.

در مراجعه به گمرکات و ترخیص کالا باید گفت که بسیاری از شرکتها از کارت بازرگانی خود استفاده نمی نمایند و با مراجعه به اشخاص ثالث ، کالای خود را ترخیص میکنند و در برخی موارد سود و در برخی دیگر زیان میبینند و این موضوع صرفا در مواقع مختلف بررسی گردد، چون در بیشتر موارد برای ترخیص کالا از گمرکات با کارت بازرگانی خود مجموعه برای شما امتیازاتی نیز بهمراه می آورد.

موارد بیشتری که در مورد کارت بازرگانی باید بدانید.

  1. قبل از دریافت کارت بازرگانی باید کد اقتصادی دریافت نمایید.
  2. میزان سرمایه در کارت بازرگانی هنگام ثبت نام بسیار مهم است.
  3. حتما باید محل شرکت دارای کاربری اداری یا تجاری باشد.

پس از انجام کارهای گفته شده نوبت به ثبت برند یا همان علامت تجاری میرسد که یکی از کارهای بسیار مهم در کسب و کار است و با توجه به قوانین ثبت برند و امکان تشابه برندها با یکدیگر لازم است قبل از ارائه کالا یا خدمات به بازار برند و لوگوی آن را ثبت نمایید.

بسیاری از کسب و کارها با ارائه محصولات با فلان نام تجاری به بازار چندین سال بعد برای ثبت برند خود اقدام مینمایند که یا توسط افراد دیگر به ثبت رسیده و یا با فلان برند به تشابه خورده و دچار مشکل میشوند پس حتما قبل از هر کاری برند خود را به ثبت رسانید و اگر در تمام مراحلی که در مطلب گفته شد نیاز به مشاور حرفه ای و ماهر داشتید حتما با مشاوران خود در ثبت کریم خان با شماره های 87147200-021 و 87147208-021  تماس حاصل فرمایید.