به گزارش پ ارس به نقل ازایسنا، کیومرث فتح الله کرمانشاهی در مراسم تجلیل از صنعتگران برتر سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: خوزستان دارای منابع طبیعی زیادی است و تصمیم گیری دولت افزایش صادرات غیرنفتی است؛ بنابراین می توان درآمدهای حاصل از صادرات غیرنفتی را صرف هزینه های جاری کرد.

وی افزود: استراتژی فعلی دولت حمایت از تولید داخلی، مدیریت وارداتی و افزایش صادرات غیرنفتی است. همچنین تکمیل زیرساخت های صادراتی برای کسانی که در حوزه صنعت فعالیت دارند، کمک زیادی در توسعه تولید و راهیابی به بازارهای جهانی می کند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: یکی از مشکلات فعلی در حوزه کسب و کار در منطقه آزاد تامین منابع مالی و سرمایه در گردش است؛ به همین منظور از این پس حمایت مالی بیشتری شامل صنعتگران خواهد شد.

کرمانشاهی اظهارکرد: توسعه زیرساخت های منابع آزاد زمینه ساز پردازش و تولید می شوند و در نتیجه اشتغال و ارزش افزوده فراوانی را نیز برای کشور به ارمغان می آورند.

وی تصریح کرد: صادرات مقوله ای فرا دستگاهی است؛ یعنی زمینه آن توسط یک بخش فراهم نمی شود و افراد زیادی از جمله تولیدکنندگان، بانک ها، گمرک و سایر دستگاه های مربوط باید همکاری لازم را در روند صادرات به عمل بیاورند.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی هایی که در سطح کشور صورت گرفته، امسال شاهد برابری صادرات محصولات غیرنفتی با واردات هستیم.

کرمانشاهی گفت: جلوگیری از خام فروشی زمینه شکوفایی واحدهای صنعتی داخلی را فراهم می کند که موجب صادرات محصولات پایین دست خواهد شد.

وی افزود: صادرات محور توسعه و مدلی برای پیشرفت اقتصاد است که موجب توسعه تولید، کاهش بیکاری و ارتقا کیفیت محصولات تولید داخل می شود.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: امروز ایران تولیدکننده انواع محصولات صنعتی است که با این پیشرفت در حال حرکت به سوی تجاری سازی است و این امر زمینه ساز خودکفایی می شود.

کرمانشاهی تصریح کرد: در چند ماه اخیر تجارت کشور پیشرفت خوبی داشته است؛ به طوری که آمار دو ماهه اول نخست سال ۱۲ میلیارد دلار تجارت خارجی محصولات غیرنفتی را نشان می دهد که این میزان رقم بسیار خوبی است.