وقتی حرف از سفر خارجی به میان می آید، عموما نام استانبول در میان مقاصد انتخابی و مورد علاقه مردم به چشم می خورد. شهرهای مختلف ترکیه به دلیل همسایگی این کشور با کشور عزیزمان عموما میزبانان خوبی برای مردم کشورمان در مسافرت ها می باشند. این روزها و در نزدیکی نوروز 99 بسیاری از آژانس ها به برگزاری تور استانبول ارزان روی آوردند و مخاطبان زیادی جذب آنها شده اند. اما در تور استانبول به دنبال چه چیزی و چه مکان هایی باشیم تا هیجان یک سفر جالب را تجربه کنیم؟ در این مقاله به بررسی دیدنی های هیجان انگیز استانبول که در نوروز 99 می توانید به آن ها سری بزنید می پردازیم.

صبحانه های ترکی

b1

پیشنهاد می کنیم که از همان ابتدای صبح لذت سفر خود را آغاز کنید. یک صبحانه ترکی می تواند حال شما را جا بیاورد و خواب را از تنتان بیرون کند. نان های محلی، بوروک پنیر، نان ذرت و یا نان های حلقه ای سیمیت، می تواند برای شروع صبحتان فوق العاده باشد. البته اگر دوست دارید پنیر و انواع سبزیجات میل کنید نیز می توانید در استانبول پیدا کنید.

به موزه ایاصوفیه سری بزنید

این موزه زمانی بزرگترین کلیسای مشرق رمین بوده است. معماری این موزه به دوره امپراتوری بیزانس بر میگردد. این کلیسا ابتدا در زمان سلطنت کنستانتین اول ساخته شد و بعدها جاستینانیوس در قرن ششم آن را بازسازی کرد. این کلیسا مدتی به مسجد تبدیل شد. در زمان سلطان محمد دوم این تغییر ایجاد شد و در نهایت با به قدرت رسیدن آتاتورک، تبدیل به موزه گشت.

کلیسا چورا

b2

این کلیسا نیز سرنوشتی مانند موزه ایاصوفیه داشته است. مدتی از آن به عنوان مسجد استفاده شد و اکنون یک موزه است. دیدن از آن شما را با معماری سبک بیزانس آشنا می کند.

مسجد کبود

وقتی بلیط چارتر استانبول تهیه کرده اید و به این شهر سفر می کنید، حیف است که به مسجد کبود سری نزنید! نام دیگر این مسجد، مسجد سلطان محمد است و جالب است بدانید راهنمایانی دارد که به صورت رایگان به بازدیدکنندگان توضیح می دهند.

کومپیر و آدنا کباب خوردن

خوراکی های خوشمزه استانبول تمامی ندارد. بخش شکم گردی و چشیدن غذاهای محلی و خاص یک شهر همیشه هیجان انگیز بوده است. یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی که در ترکیه میبینید کومپیر است. این غذا یک سیبزمینی شکم پر است که محتویات آن شامل سوسیس، ذرت، نخود فرنگی، سس و پنیر است. طعم بی نظیر آن هر گردشگری را شگفت زده می کند. اما اگر از عاشقان کباب کوبیده اید حتما آدنا کباب بخورید. این غذا طعمی مشابه کباب کوبیده اما تند را دارد. ترکیبی از سیر و پیاز، فلفل های تند، سماق، پاپریکا، تخم رازیانه، دانه‌ی کنجد، زیره، دارچین، فلفل شیرین، نعناع و پونه‌ی کوهی است که با گوشت گوسفند و یا گاو ترکیب شده اند.

دهکده ببک

b3

در محدوده بشیکتاش، در قسمت اروپایی سواحل بسفر دهکده ای به نام ببک واقع شده است که محل اقامت مرفهان استانبول است. این قسمت که یکی از محله های تاریخی استانبول است دارای خانه های ویلایی و زیبایی است که می توانید در هنگام قدم زدن در ساحل زیبایش از آنها دیدن کنید.

قایق سواری

شاید با تهیه بلیط هواپیما به استانبول سفر کرده باشید اما گردش های آبی بخش جدا نشدنی لذت سفر است. اگر مدت زمان تور استانبولتان محدود است و می خواهید تمام شهر را ببینید، قایق سواری در تنگه بسفر را از دست ندهید. در این قایق سواری مناطقی مانند برج مایدن، کاخ دولما باغچه، قلعه تاریخی روملی حصار و ... را خواهید دید.

کاخ بیلربی

اگر علاقمند به تاریخ هستید به این کاخ سری بزنید. معماری این کاخ به دوره عثمانی می رسد و بدون شک یکی از مجلل ترین و با شکوه ترین کاخ های دوره عثمانی است که پادشاهان در تابستان در آن اقامت می کردند.

استانبول سرشار از جاذبه های بی نظیری است که در تور استانبول https://www.safarme.com/tours/istanbul می توانید از آنها دیدن کنید. برای رزرو تور استانبول می توانید از طریق سایت سفرمی اقدام کنید. در این سایت قابلیت شخصی سازی تورها توسط افراد وجود دارد. مواردی همچون تاریخ، مدت زمان تور، هتل و پرواز خود را می توانید تغییر دهید.

حمام ترکی

در انتهای سفرتان به یک حمام ترکی خودتان را دعوت کنید. این حمام ها یکی از جاذبه های بی نظیر استانبول محسوب می شوند که در آنها می توانید یک ماساژ حسابی بگیرید.