طبق جدیدترین اخبار لحظه به لحظه ایران وجهان از سایت شهر خبر یکی از نکات انتقادی و قابل توجه در گزارش اخیر که بعد از چهار سال شاهد این نوع ادبیات و مطالب در گزارش‌های آژانس درباره ایران هستیم، اشاره مدیرکل موقت به یک موضوع پادمانی مورد بحث میان ایران و آژانس است مبنی بر این‌که "آژانس ذرات اورانیوم طبیعی ساخت بشر در مکانی که توسط ایران به آژانس اظهار نشده بود، شناسایی کرده است. بر اساس آخرین خبر آژانس در حالی خواستار تعامل ایران در این مورد شده است که مذاکرات و رایزنی‌ها و رفت‌ و آمدهای متعدد در سطوح مختلف در این باره انجام شده و اسناد و اطلاعات در چارچوب مقررات پادمانی در اختیار آنها قرار گرفته است.

بر اساس اخبار ایران و جهان از سایت شهر خبر مساله دیگر قابل توجه مساله برخورد ایران با یک بازرس زن آژانس که مشکوک به حمل "مواد خطرناک" بوده و دستگاه‌های آشکارساز مستقر در سایت نطنز نسبت به این بازرس در مکان‌های مختلف هشدار داده‌اند، اما ظاهرا آژانس علاقه‌ای نداشته است که به این مساله‌ در گزارش فصلی خود اشاره کند. بر اساس آخرین خبر  یک بازرس زن آژانس که گفته می‌شود تابعیت آسیایی داشته است هنگام ورود به سایت نطنز با دستگاه‌های هشداردهنده مواجه می‌شود که هشدار وجود مواد خطرناک را می‌دهد. سپس وی وارد سرویس بهداشتی می‌شود و بعد از خروج وی دستگاه‌ها دیگر نسبت به وی هشدار نمی‌دهند اما با بررسی سرویس بهداشتی دستگاه مجدد هشدار می‌دهد که حاکی از تخلیه یا دفع این مواد در سرویس بهداشتی است. این موضوع هم‌چنان میان ایران و آژانس مورد بحث و بررسی است.

طبق جدیدترین اخبار لحظه به لحظه ایران وجهان سید حسین موسویان پژوهشگر دانشگاه پرینستون و عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در میزگرد شورای روابط خارجی‌ اروپا گفت: شکی نیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی از ابتدای بحران هسته ای ایران، سیاسی عمل کرده است. طبق آخرین خبر وی افزود: ایران حتی یکسال بعد از خروج آمریکا از برجام، آن را اجراء کرد. برجام یک توافق یکطرفه نبود. ایران اعلام کرد که اگر حتی سایر پنج قدرت امضاء کننده منهای آمریکا، برجام را امضاء کنند، باز هم به آن متعهد خواهد ماند. اما یکسال منتظر ماند و هرچه بیشتر شفافیت و همکاری بخرج داد، بیشتر تحریم و مجازات شد. لذا ایران تصمیم گرفته که این روند را تغییر دهد. طبق جدیدترین اخبار لحظه به لحظه ایران وجهان وی همچنین  افزود : من همیشه حامی برجام بوده ام بشرطی که طرف های مقابل نیز متعهد به آن باشند. ترامپ معاهده ان پی تی را زیر سئوال برده زیرا حق ایران برای غنی سازی را منکر شده است.  دوم اینکه ترامپ بارها گفته که برجام یک توافق فاجعه بار است و از برجام خارج شده و خواستار یک توافق جدید هسته ای با ایران شده است.

بر اساس اخبار ایران و جهان ، موسویان اضافه کرد:  ایران عضو ان پی تی است و با برجام تعهدات حداکثری هسته ای را پذیرفته درحدی که هیچ کشور دیگری نپذیرفته است اما با این وجود باز هم آمریکا هیچکدام را قبول ندارد و سایر قدرت های جهانی هم در عمل از تحریم های آمریکا پیروی می کنند، لذا دلیلی ندارد که ایران یکطرفه به ان پی تی و برجام متعهد بماند.

جدیدترین اخبار لحظه به لحظه ایران وجهان را از سایت شهر خبر دنبال کنید.