رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره گزارش 5 صفحه‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که امروز (جمعه) منتشر شد، گفت: این گزارش که دومین گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از اجرای برجام محسوب می‌شود، مجددا اجرای کامل اقدامات مرتبط هسته‌ای طبق برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) توسط ایران را تایید کرده است.

وی افزود:‌ به غیر از چند عدد و رقم که به واسطه اجرای اقدامات فنی تغییر کرده است، تقریبا بقیه مطالب این گزارش تکراری است.

نجفی همچنین از زحمات همکاران سازمان انرژی اتمی کشور در تداوم فعالیت‌های سایت‌های هسته‌ای تقدیر و تشکر کرد.

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود که امروز منتشر شد، اعلام کرد که سطح ذخایر اورانیوم ایران از حد مجازی که تعیین شده بود فراتر نرفته است.

آژانس در این گزارش اعلام کرد که در طول دوره گزارش، ایران بیشتر از 130 تن آب سنگین نداشته و کل ذخایر اورانیوم غنی شده این کشور از 300 کیلوگرم تجاوز نکرده است. ایران همچنین هیچ ساخت و سازی در رآکتور آب سنگین اراک انجام نداده است.

آژانس در گزارش خود همچنین گفته است که ایران مطابق با توافق هسته‌ای جولای 2015 رفتار کرده و سانتریفیوژهای انبار شده و اجزای وابسته به آن در انبار تحت نظارت آژانس نگه داشته شده است. همچنین هیچ اورانیوم غنی شده‌ای از طریق فعالیت‌های تحقیق و توسعه انباشته نشده است.