کشورهای همسایه شمال ایران، سردتر از ایران هستند و همین امر، سبب می‌شود تا با شروع پاییز، میزان استقبال از تورهای این کشورها، کمی کمتر شود. به همین دلیل، آفرهای تور بهتری می‌توان برای آن‌ها دریافت کرد. اما سفر در پاییز، شرایط خاص خود را هم دارد که دقت به آن‌ها، باعث می‌شود تا کیفیت سفر و  میزان رضایت از آن، متفاوت شود. آژانس مقتدرسیر در سال‌های اخیر، یکی از مهم‌ترین ارائه دهندگان تورهای باکو و ارمنستان در ایران بوده است. ما تلاش کرده‌ایم که علاوه بر ارائه خدمات تور و خدمات وابسته به آن، راهنمای کاملی برای مسافران ایجاد کنیم، تا بهترین انتخاب‌ها را با دانش بیشتر در مورد این تورها، داشته باشند. در این‌جا هم تلاش می‌کنیم تا شرایط تورهای پائیزی دو مسیر باکو و ارمنستان را برای شما شرح دهیم.

 

تور ارمنستان؛ سرمای پائیزی، آفرهای کم‌نظیر

تور ارمنستان معمولاً در لیست سفر اکثر افراد وجود دارد، اما ممکن است رتبه‌ی آن چندان بالا نباشد، اکثر افراد اول ترجیح می‌دهند، به مسیرهای معروف‌تر نظیر استانبول، آنتالیا، تایلند و مالزی و گرجستان بروند و سپس به سراغ مقصدی نظیر ارمنستان بروند. مهم‌ترین دلیل برای این امر، نسبت امکانات مقصد به قیمت آن است. طبیعتاً استانبول به واسطه تعدد پروازها و همچنین وفور هتل‌ها در آن، امکان این را دارد که قیمت مناسب‌تری را به مخاطبان ارائه کند. اما این زیرساخت‌ها، برای تور ارمنستان شاید وجود نداشته باشد.

در سال‌های گذشته، معمولاً تور ارمنستان با پروازهای ماهان برگزار می‌شده است، اما در تابستان امسال، پروازهای این ایرلاین در این مسیر کنسل شد و تا مدتی پرواز منظمی، به این مقصد وجود نداشت، اما از انتهای تابستان و پس از آن، در پاییز، ایرلاین ایرآرمنیا، پروازهای خود به مقصد ارمنستان را، در اختیار مسافران قرار داد، تا امکان سفر برای ایشان فراهم شود. پس در پاییز امسال، تنها انتخاب برای تور هوایی ارمنستان، ایرلاین ایرآرمنیاست.

 

1

 

آب و هوای ارمنستان سرد است و گشت و گذار در آن، در فصول بعد از تابستان، چندان آسان نیست، بنابراین میزان سفرهای توریستی، چه از طرف ایرانیان، چه از طرف دیگر جهانیان، به حداقل خود می‌رسد. این در حقیقت، یک فرصت برای مسافران هوشمند است تا بهترین قیمت تور ارمنستان را از آژانس مسافرتی خود دریافت کنند. سرمای هوا هم هنوز به استخوان‌سوزی زمستان نرسیده، پس در یک زمان مناسب، با قیمتی استثنایی، سفری بی‌نظیر برای مسافران فراهم خواهد شد.

شما هم اگر قصد یک سفر ارزان در پاییز امسال را دارید، چندان به مسیرهایی نظیر استانبول فکر نکنید چرا که قیمت تورهای این مسیر، به شکل باورنکردنی، گران است و چندان در دسته‌ی تورهای آفری نمی‌گنجد، بهتر است، مسیری نظیر ارمنستان را برای سفر خود برگزینید. برای انتخاب دقیق، می‌توانید از مشاوران سفر آژانس مقتدرسیر بهره بگیرید و از سفر خود لذت ببرید.

 

تور باکو؛ گردش در کرانه‌ی دیگری از خزر

برای ما ایرانیان، دریای خزر، همیشه حاشیه شهرهای شمالی ایران معنا شده است، اما کشورهای دیگری هم در حاشیه‌ی این دریا قرار دارند، که یکی از آن‌ها، که امکان سفر ایرانیان به آسانی به آن ممکن است، باکوست. اگر چه دمای هوای این شهر از شهرهای شمالی ایران کمتر است، اما میزان رطوبت در این شهر چندان از آن‌ها کمتر نیست. پاییز فرصتی‌ست تا کمی از این هوای شرجی فرار کنید.

باکو علاوه بر این جاذبه‌ها، محله‌ای قدیمی و سنتی دارد که قدم زدن در آن بسیار لذت‌بخش است. خانه‌ها و ساختمان‌های قدیمی، دیوارهای به یادگار مانده از تاریخ و کوچه‌های سنگفرش، همگی می‌تواند مسافران را مسحور خود کند. در کنار این آثار تاریخی اما، سازه‌های جدید و معماری‌های نوین نیز در این شهر وجود دارد، که برخی از آن‌ها، شهرت جهانی دارند و می‌توانند برای توریست‌های این شهر، جذاب باشند.

اکثر سفرهای ایرانیان به این شهر، به منظور حضور در سفارت‌خانه‌های کشورهایی نظیر کاناداست. کسانی که به هر دلیل باید به کانادا سفر کنند، می‌بایست به یکی از کشورهای همسایه، نظیر دبی، آنکارا، ارمستان یا باکو سفر کنند، انتخاب باکو بدین منظور یک مزیت مهم دارد و آن‌هم، درج ویزای  این کشور، در پاسپورت و افزایش تاریخچه‌ی سفر فرد است و همین امر، ممکن است دلیل اصلی افراد، برای انتخاب این شهر، جهت رسیدگی به امور کنسولی‌شان باشد.

پروازهای این مقصد شامل ایران ایر و ماهان است و مسافران می‌توانند در تاریخ‌های مختلف، از یکی از آن‌ها بهره ببرند. قیمت هر دو ایرلاین، تقریباً به هم نزدیک است و کیفیت‌شان هم مناسب است. ممکن است یکی از ایرلاین‌ها، در تاریخ خاصی از دیگری گران‌تر یا ارزان‌تر باشد. بنابراین بررسی دقیق تمامی پروازها و تاریخ‌های موجود، می‌تواند به یک انتخاب دقیق برای تور کمک کند.

2

اگر در پاییز امسال، قصد یک سفر با تور خارجی و به مکانی جدید، با جاذبه‌های نادیده دارید و به صرفه بودن قیمت تور آن مقصد، برای‌تان مهم است، بهتر است لیست تور باکو را در سایت آژانس مقتدرسیر بررسی کنید و نهایتاً با مشاوران سفر آژانس ما تماس گرفته و خرید خود را نهایی کنید.