اگر از کسانی هستید که تصمیم به مهاجرت به کانادا را گرفتید یکی از اولین اقدامات این است که بدانید که هزینه زندگی شما پس از رسیدن به آنجا چقدر است و چه میزان با کشور های دیگر تفاوت دارد.  این راهنما هر آنچه که برای هزینه زندگی در کانادا باید بدانید به شما می گوید.

کانادا در مقایسه با دیگر کشورها چقدر گران تر است؟

یکی از اولین مواردی که حتما باید در نظر بگیرید نرخ ارز است. مبلغ پول شما از کشور خود به کانادا چند دلار کانادایی خواهد شد؟ همچنین برای تبدیل پول خود چه هزینه هایی باید پرداخت کنید. اگر درآمدتان را از کشور مبدا خود دارید و هنگامی که با مبادلات ارز به طور ویزه ای رو به رو می شوید، اهمیت این امر افزایش پیدا می کند.

علاوه بر این جدول زیر  برخی هزینه های اصلی در کانادا (به دلار کانادا) را در سراسر کانادا و 4 کشور اصلی مقایسه می کند تا ایده ای برای قیمت گذاری های عمومی و هزینه های روزانه به شما ارائه دهد .

q1

گران ترین و ارزان ترین شهر های بزرگ کدام ها هستند؟

شهرها در سراسر کانادا می توانند با توجه به گران بودن آنها بسیار متفاوت باشند. در لیست زیر 5 شهر گرانقیمت برای کانادا آمده است:

  • ونکوور ، بریتیش کلمبیا
  • تورنتو، اونتاریو
  • ویکتوریا ، بریتیش کلمبیا
  • کلگری ، آلبرتا
  • همیلتون-برلینگتون ، انتاریو

هزینه های عمومی زندگی در  کانادا چقدر است؟

برای اطلاع از هزینه های عمومی این کشور شما می توانید با ویزای توریستی کانادا یک سفر توریستی به این کشور داشته  تا هم با آب و هوا و فرهنگ این کشور آشنا شوید، هم هزینه های متوسط زندگی در شهرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید.  اما در جدول زیر نیز هزینه های عمومی زندگی برای شهر تورنتو برآورد شده است.

q2

متوسط حقوق در کانادا چقدر است؟

با در نظر گرفتن هزینه های زندگی ، نکته مهم دیگر مالی این است که شما چقدر در کانادا درآمد دارید.  بسته به جایی که شما تصمیم به اقامت گرفته اید هزینه زندگی شما ممکن است متفاوت باشد. اگر شما تصمیم به انتقال شغال خود به کانادا دارید جدول زیر ایده ای در مورد درآمد مشاغل مختلف در تورنتو  به شما می دهد.

q3

هزینه مسکن و اقامت در کانادا چقدر است؟

مهم نیست که در کجای دنیا حرکت می کنید، اجاره همیشه یکی از بزرگترین موارد در بودجه شما است، به طور معمول 35 تا 50 درصد از هزینه های ماهانه شما را می گیرد. در جدول زیر قیمت اجاره در سه شهر بزرگ کانادا شرح داده شده است.

q4

 

هزینه سفر و حمل و نقل در کانادا چقدر است؟

تقریباً مانند همتایان جنوبی خود در ایالات متحده ، کانادایی ها تمایل به رانندگی در همه جا دارند. گفته می شود که محبوبیت دوچرخه سواری به محل کار در کانادا در حال افزایش است. در حقیقت در برخی از محله های ونکوور و کبک 20% از افراد با دوچرخه به محل کارشان می روند با این حال این آمار در ماه های سرد سال به شدت کاهش می یابد.  در شهر های بزرگ هم عادی است که مردم برای رفت و آمد از وسایل نقیله عمومی، اوتوبوس ها و قطار استفاده می کنند. شایان ذکر است که سفرهای هوایی این کشور نیز بسیار زیاد است زیرا کانادا یک کشور بزرگ است و اتومبیل ها و قطار ها برای سفر های دور کفایت نمی کند.

q5

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

تحصیل در کانادا همواره یکی از موضوعات مهم متقاضیان ادامه تحصیل و مهاجرت به کشورهای خارجی می باشد. مانند بسیاری از کشورها ، کانادایی ها از یک سیستم مدرسه دولتی رایگان برای کودکان تا 18 سال برخوردار هستند.  برای آموزش عالی ، قیمت ها در کانادا در مقایسه با دانشگاه های ایالات متحده نسبتاً پایین است  . برای آموزش عالی ، قیمت ها در کانادا در مقایسه با دانشگاه های ایالات متحده نسبتاً پایین است.

q6

کانادا همیشه به عنوان مکانی عالی برای زندگی شناخته شده است و بسته به جایی که برای اسکان انتخاب می کنید ممکن است این کشور برای کیفیت زندگی نسبتاً بالای آن بسیار ارزان باشد. حتی در بزرگترین شهرها ، کانادا از بیشتر شهرهای اروپا مقرون به صرفه تر است.

اگر تصمیم خود را گرفته اید همین حالا اقدام کنید

دفتر مهاجرتی یوکن  جهت مشاوره و انجام امور مهاجرت آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. تمامی فعالیت های این دفتر مهاجرتی تحت نظارت وکیل رسمی مهاجرت کانادا و مبتنی بر قوانین مهاجرتی کانادا می باشد. از آنجایی که مهاجرت فرایند پیچیده ای داشته و قوانین مهاجرتی روز به روزتغییر می نماید این مجموعه همواره تلاش می نماید با توجه به شرایط متقاضیان  مناسب ترین راه را برای آنها انتخاب و آنها را با تمامی جوانب و آثار آن آشنا سازد تا بر این اساس بهترین تصمیم را اتخاذ نمایند. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر به آدرس ucanemigrate.com مراجعه نمایید.