به گزارش پارس نیوز، 

شیرخشک هم کم است و هم گران و زمزمه های مبنی بر سهمیه بندی هم شنیده می شود، ظاهرا در این زمینه باید پای نوسانات ارز و سوء مدیریت ها را به میان کشید و پرسید چرا در شرایط کمبود، اقدام به صادرات شیرخشک می کنیم. 
رضا باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با اشاره به کاهش 
۲۵ درصدی ورود شیر خام به صنایع لبنی توضیح می دهد: «این کاهش به دلیل خروج آن از کشور برای صادرات به صورت شیرخشک است. موجودی انبار کالاهای تولیدی به ویژه شیر خشک در کارخانجات به طور چشمگیری رو به کاهش است، صادرات شیر خشک تولید داخل در چهار ماهه اول سال97 معادل 7774 تن بوده که برگشت ارزی آن با دلار آزاد 90000 ریال، محرک اصلی رشد قیمت شیر خام کشور در تیرماه می‌باشد».
حالا با همه نگرانی هایی که وجود دارد، سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، مدیریت بازار را سخت می داند اما به مردم اطمینان خاطر می دهد که نگران کمبود و یا گرانی نباشند.
همین گزارش حاکی است حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رسالت ضمن رد این مسئله که کمبود شیرخشک وجود دارد، اظهار کرد: مسئولان در حال مدیریت این موضوع هستند تا مشکلی پیش نیاید.
وی تاکید کرد: متاسفانه برخی شایعه درست می کنند و عده ای هم با تصور اینکه ممکن است کمبودی وجود داشته باشد به بازار هجوم می آورند. ممکن است کمبودهایی به صورت جزئی وجود داشته باشد اما حتی در مورد آن شیرخشک هایی که برای کودکان و بیماران خاص هم مورد نیاز است، با کمبودی جدی روبه رو نیستیم. 
وی درباره تاثیر تحریم ها بر روی شیرخشک بیان کرد: من فکر نمی کنم تحریم ها روی این مسئله تاثیر بگذارد، عده ای بیهوده فضای جامعه را متشنج می کنند وگرنه اتفاقی نمی افتد. 
حبیب‌اله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در این رابطه به رسالت گفت: پیش از این در مصاحبه با سایر رسانه ها عنوان کردم، این خبر از اساس شایعه است، چون در شیرخوارگاه ها کمبود شیرخشک نداریم و در این رابطه هیچ گزارشی از استان ها به دست ما نرسیده است.
وی اظهار کرد: سالانه 500 هزار شیرخشک رایگان از وزارت بهداشت دریافت می کنیم و در هیچ سالی با کمبودی مواجه نبوده ایم.ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت هم معتقد است؛ شایعه سازان در فضای مجازی و رسانه ای بیهوده به مسئله کمبود شیرخشک دامن زده اند و تلویحا به کار بردن واژه جیره بندی و یا سهمیه بندی را درست نمی داند چرا که موجب نگرانی مردم می شود.  همایون هاشمی، رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رسالت به ابعاد این قضیه از زوایای مختلف می پردازد و عدم مدیریت درست، دلالی و احتکار و توزیع نامناسب منابع ارزی را از مسببان اصلی کمبود شیرخشک می داند. وی اظهار کرد: باتوجه به اعلام وزارت بهداشت، دو سوم شیرخشک تولید داخل است و کمتر از یک سوم از خارج ایران وارد می شود و این در حالی است که از گذشته به چند کشور همسایه مثل افغانستان و عراق و سوریه صادرات داشتیم. وی با اشاره به اینکه ما در حوزه تولید شیرخشک تحریم نیستیم، گفت: سوء مدیریت و عدم برنامه ریزی دقیق و التهابی که به خاطر نوسانات دلار و ارز ایجاد شد، شرایط را مبهم و پیچیده کرده است.
وی معتقد است: مدیران می توانند با هماهنگی، انسجام و نظارتها و بازرسی های بیشتر؛ گلوگاه هایی که موجب کاهش تولید می شود را از بین ببرند. از سوی دیگر توزیع منابع ارزی و در مجموع نظام توزیع باید دقیق انجام شود تا بازار سیاه و احتکار ایجاد نشود و البته تسهیل گیری در گمرگ هم ضروری است.