علیرغم پیشرفت های قانونی در خصوص شناخت حقوق و حمایت از کودکان، بدرفتاری با کودکان و نوجوانان یک وضعیت تاسف برانگیز است که در خانه های مکزیک جریان دارد.

بر اساس گزارش این برنامه، خشونت و سوء استفاده جنسی علیه کودکان و نوجوانان در مکزیک به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است، تا آنجا که این کشور در حال حاضر در میان اولین مکان های جهان در خشونت های علیه کودکان قرار دارد. در مکزیک، 39.2 میلیون کودک و نوجوان وجود دارد که از این تعداد، شش نفر از هر 10 نفر بین یک تا 14 سال، در خانه های خود برخی روش های خشونت آمیز را تجربه می کنند.

به گفته متخصصان و کارشناسان این برنامه، شخصیت فردی که قربانی خشونت شده است، شکست بسیار مهمی را متحمل خواهد شد و احتمالا بیماری های روانپزشکی نیز در این افراد ایجاد خواهد شد.

 این برنامه 10 دقیقه ای که به سفارش دفتر تهران هیسپان در مکزیک تهیه و تولید می شود، به تمامی اتفاقات مهمی که به زندگی مردم گره خورده است، می پردازد. مجری – راوی این برنامه که به صورت نریتور حضور دارد، بسته به موضوع برنامه به میان مردم رفته و با طرح مساله، نظرات آنها را جویا می شود و در میان برنامه از صحبت های کارشناسان این امر نیز استفاده می کند.

«از مکزیک» یکشنبه ساعت 4:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش و در روز سه شنبه ساعت 6:30 بازپخش خواهد شد.